Höst!!!

Hallå!

Oj vilken torka det va här på bloggen då. Dax att skärpa till mig igen :-).

Hoppas er sommar varit bra. Våran har varit kanon. Varit i Falkenberg 2 gånger. Varit i skogen och plockat MASSOR av blåbär. Så nu är det fullt i frysen :-).Emma älskar att vara i skogen. Hon kunde gå in och hämta en burk själv och säga mamma nu plockar vi blåbär. Vi bor ju precis vid en skog så det är perfekt.
Sen har Susse fått en liten pojke till och exakt ett år efter Emil. Han heter Kalle och är underbar. Vi har badat solat och haft det skönt när solen väl tittade fram ;-).

Ligger här i soffan med Elin. Hon har varit sjuk i veckan. Emma blev sjuk i fredags med nästan 40 graders feber. Sen när Elin kom hem från skolan i måndags så hade hon feber. Känns som man fått liggsår så mycket har man legat och myst med tjejerna ;-). Fast det är mycket uppassande på dem oxå när de är sjuka. Tur att det va min lediga vecka så man slapp vabba :-). Men ingen rolig ledig vecka direkt :-/. Va själv lite febrig förra helgen så jag fick gå hem på söndag eftermiddag :-/. Men blev pigg redan på tisdagen igen.

Hoppas på att de håller sig friska nu ett bra tag framöver nu. Man vill ju vara ute i detta härliga höstvädret. Solen skiner och det kylan biter i kinderna. Ett perfekt ut och gå väder. Men det får vänta till nästa vecka när Elin är i skolan och Emma är på dagis.

Men idag är egentligen Elin frisk. Hon klagade på huvudvärk och ont i nacken i går kväll så hon fick stanna hemma idag oxå. Så idag kan vi gå ut lite.

I natt ska jag jobba :-/. Har tagit ledigt andra natten. Tycker det är sååå jobbigt att jobba natt. Man kommer liksom aldrig in i i det när man bara jobbar 2 nätter i månarden. Och jag är så kvällstrött. Är ju uppe tidigt varje dag. Elin går ju i skolan nu så nu blir det ingen sovmorgon längre. Men hon trivs så bra i skolan och hon är så duktig :-). Hon har börjat kunna läsa och skriva lite. Hon kunde skriva lite innan men nu har hon lärt sig ännu mer. Så kul är det att sitta och öva med henne :-). Så duktig va inte jag i den åldern direkt ;-).

Nehe dax att ta sig upp ur soffan kanske så man inte får mer liggsår ;-).

Hoppas ni får en bra helg! Det ser ju lovande ut med vädret i alla fall :-).

Ha det gott

Måste bara lägga in lite bilder från vår sommar och lite från i höst :o)

 

 
Håller jag Kalle för första gången <3.
 
I skogen och plockar blåbär :o)
 
 
Engla och Emma myser lite.
 
Alla kusinerna en härlig dag hos pappa.
 
 Påväg till havet i Falkenberg.
 
Systrarna ska bada.
 
 
 
 
Mina fina tjejern
 
Frukost ute vid husvagnen.
 
 
 
Vi gjorde massa annat men kan inte lägga ut allt ;o).
 
Nu lite höstbilder.
 
På Emmas kalas gick vi ut en sväng.
 
Söta Kalle <3
 
Mina goingar som ska ut och cykla <3.
Emma är ute och leker.
 
 
Oj lite suddig. är och handlar med mig.
 
Trötta Elin väntar på bussen
 
Vårat fina träd. Hösten är såå fin.
 
Blev lite blandat med bilder. Men det va några månarder att ta igen ;o).
 
Ha en härlig dag!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0