En spontan dag ❤

Susse ringde till mig vid 11 tiden idag och frågar i fall hon och hennes grabbar får komma till oss. Mattias skulle sätta upp lister i köket. Inte lätt att vara hemma med en klåfingrig 1 åring och bebis då 😉. Klart att de fick komma. De är alltid välkomna hit 😊.
Så jag fick snabbt ta fram dammsugaren och suga upp alla miljarder pärlor som låg under köksbordet 😒. Emma och Elin har ju dille på att pärla men också välta ut massor på golvet 😡. Jag blir galen på det. Sen kollade jag över deras rum så det inte fanns massa smått framme. Det finns ju en hel del sånt här till Emmas hästar och till PET shop husen. Blir ju lite nervös när Emil är här så han inte stoppar nått i munnen.

Mamma och Olof va barnvakt åt engla och Elvina så stoppade ner de minsta i vagnar och gick ner till dem.( Tack Alexandra för lånet av tvillingvagnen 😊). Så det blev lite lek för kusinerna. Madde och Mattias hade varit på husvisning och när de kom hem så sattes det på kaffe och fikat åkte fram på bordet. Ändå att vi va så många så räckte det till alla 😃. Det va 6 barn och 8 vuxna. För Maddes mamma och hennes gubbe kom oxå. Fullt hus. Men kul att ses bara så där spontant i bland. Barnen tycker det är så kul me 😊. Å vad jag önskade att min syster Madde och min bror Vicktor bodde närmre så man sågs oftare 😒. Vicktor bor ju inte så långt bort men Madde gör det. Jätte tråkigt 😪. Ska bli så kul att mamma och Olof flyttar hit till öggestorp 😃i alla fall.

Sen gick vi hem till oss igen och fixade lite mat till barnen.
Nu står gulasch soppan på spisen och puttar. Den ska koka i 2 timmar så det blir sen kvällsmat idag. Men det är det värt för den är sååå god 😊. Ungarna älskar den.

Nu lite kvällsfix med tjejerna.

Hoppas ni haft en mysig söndag ❤.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0