En härlig dag!

Skriver för första gången här på min blogg från telefonen. Man använder ju den så mycke mer än datorn. Orkar sällan sätta mig där nuförtiden. Smidigare med telefonen ;-). Hur skulle man klara sig utan denna uppfinning ;-). Man använder den bara mer och mer tycker jag. Man gogglar recept, läser nyheterna, spelar, läser bloggar, kollar Facebook ja osv. Ja nog om det.

Idag va vi bjudna på 3 års kalas för Emmas kompis Antonia. Elin är ju kompis med hennes storasyster Alexia och jag är kompis med deras mamma så vi va bjudna alla. Anna, Olle och Arvid va oxå bjudna. Så hela ligan som träffades mest undrer vår föräldrarledighet va samlad :-). De bjöd på tacos och Jordgubbstårta :-). Så gott. Vi satt mest ute i det underbara vädret. Vi bara njöt. Barnen lekte för fullt och vi mammor satt och tjötade om allt som kommer ändras snart för våra stora barn. De börjar ju förskoleklasss efter sommaren och det är ju rätt stort :-). Tror nog vi mammor är mer nervösa än barnen ;-).
Men det kommer gå jättebra tror jag. Och Elin kommer ju åka buss oxå så hon fpr verkligen få göra massa nytt. För hon har ALDRIG åkt buss stackarn. Tåg har hon åkt några gånger men aldrig buss. Men både jag och Jonas har körkort varför ska vi åka buss då?

I morgon är sista dagen för Elin på sin ordinarie förskola för sen stänger nu över sommaren. Så hon kommer gå tillsammans med Emma de 2 sista veckorna. Och det är hon sååååå GLAD över :-). Men det känns ju lite att det är sista dagen med sina favoritfröknar :-(. Så jag och Elin ska åka och köpa nått litet till dem i morgon innan dagis. Kommer minsann att sakna dem!!!

Hm tänkte lägga in bilder från idag , men vet inte riktigt hur det går till. Försökte men det funkade inte :-/. Får fråga Susse hur man gör :-).
Tänkte även lägga in sen midsommar. Men får göra det i morgon från datorn i stället då :-/. Så allt är faktist inte telefonen bäst ;-).

Ha en mysig kväll !

Själv har jag tänt ljus och krupit ner under filten i våran sköna soffa i gillestugan och kollar på tv och bloggar :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0