Söndag!

Jaha denna helgen blev inte som vi tänkt oss. I fredags så åkte jag och Emma till Falköping, till min
syster Madde. Elin åkte dit dagen innan med Madde på tåget. Hon tyckte det va så kul att åka tåg och
sova över hos dem.
Jag o Emma åkte hemifrån vid 9 tiden, så vi va framme strax efter 10. Då körde vi till Skövde till ett lekland.
Hade först tänkt åka till badhuset, men vi tyckte att det blev lite för mycke jobb. Emma och Neo är så små så dem får man typ hålla i hela tiden, sen är ju inte Elin den lugnaste barnet som finns så jag kännde att det blev lite för mycke jobb. Filippa är ju stor och klarar sig, men Elin kan inte simma. Lättare om Jonas hade varit med i så fall, el Per. Men de jobbade.
Men leklandet va oxå jättekul :o).



Gullungarna <3

Filippa och Neo.


Man får ju offra sig lite ;o). Jag och Emma åkte oxå
så. Men bilden blev så suddig :o/.

Här va den mest populära kanan. En uppblåstbar. Ser ni Elin där uppe?


Och där kom hon :o), Jag och Emma åkte oxå den. Men herregud va
svårt det va att gå upp. trappan va oxå uppblåst så när jag bar Emma
när vi nästan va längt upp så vek den sig. Så vi trillar där uppe och glider ner
mot alla dessa barn som var efter. Och det ända de sa va, kan du gå
snart el? Lätt när man har en 13 kg barn att bära på med. Så jag fick trycka
upp Emma och Elin dra upp henne. haha det måste sett rätt roligt ut ;o).
Fick träningsvärk i armarna efter det.


Emma och Neo leker på ett tåg.

Va där några timmar och lekte, sen åkte vi hem till Madde en sväng.
När vi är där kommer Emma fram till mig, mamma ont i magen säger hon. Sen spyr
hon rätt ut, jag får flyga undan för att inte få det på mig.
Stackas pluttan.Sen åt vi lite god lasange som Madde gjorde. Sen vid 4 tiden åker vi hem. På hemresan så spyr hon för fullt. Så jag får stanna på en mack
och torka av henne och byta kläder på henne. Så ver man att man har ca 1 timmers bilresa oxå, inte
kul. Sen somnar hon, men hinner spy en gång till innan vi kom hem.
På kvällen verkar hon piggare och vill äta. Men när hon ätit lite så spyr hon igen :o(.
Och sen har Jonas varit sjuk hela helgen oxå. Hög feber och tungt att andas. Troligen lunginflamation, men inte åker man in för det. Typiskt honom.

Men jag har varit duktig och varit ute och gått lååång promernad både lördag söndag. Kände
attt jag va tvungen att komma ut från all sjukdom hemma. På lördagen va Madde med och idag
gick jag själv. Vet inte riktigt hur lång den sträckan är. Men kan tänka mig att den är  8 km el nått.
Jag gick den i dag på 55 min. Va helt genomsvettig när jag kom hem. Gick jättefort hela svängen. Det känns bra då :o).

I morgon är Jonas hemma med Emma och Elin. Han är fortfarande inte pigg och Emma dålig i magen.
Hoppas hoppas inte vi andra får det. Kände lite innan att jag mådde lite illa. Men jag vill
verkligen inte vara hemma från jobbet. Va hemma o va sjuk min natt helg i just maginfluensa :o(. Vill INTE ha
det igen om man säger så..


Hoppas ni haft en bra helg i alla fall :o).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0