Musen är fångad 😃

Hur har ni det i kylan och i all denna snön?
Jag tycker det är rätt mysigt faktist 😊. När man klär på sig ordentligt som termobyxor, mössa, tjocka vantar ja hela utrustningen så att säga 😉. Men hur ofta gör man det liksom. Det är ju inte så att man drar på dig termobyxor när man aka åka och handla el åka och jobba. Nejdå då fryser man ju hellre 😉. Det blir ju bara när man ska ut och leka med barnen man drar på sig allt. Då är det ju bara för härligt att vara ute, man vill knappt gå in.

Idag va jag och Emma ute en sväng innan vi hämtade Elin vid bussen och en stund efter. Det snöade rätt mycke, så mysigt. Emma hjälpte mig att hämta in lite ved, duktiga tjejen. Och Elin letade mest efter istappar som hon bara måste slicka på 😁. Sen va det svårt ett få in Emma. Hon tycker det är så kul med snön. Men sen sa jag att jag skulle göra pannkakor till mellanmål. Då fick jag minsann in henne 😜. Hon åt hela 4 st. Dubbelt så många som Elin. Hon va nog hungrig efter all lek 😉. Vi ska bort till pulkabacken när Jonas kommit hem. Roligare att gå hela familjen.

Jo Jonas la ut flera musfällor i måndag. Bl.a. I det skåpet jag sett spår efter den. Tog inte mer än 30 min så smällde det i fällan 😃. Skönt att fått bort en i alla fall. Vet ju inte i fall set finns fler. Men än har det inte smällt i dem fler gånger 😊.

I morgon blir det nog en tur till stan. Har Emma på dagis till efter 14 och Elin på fritids. Ska på möte på jobbet kl 13.00. Så jag fick ha dem lite längre då. Så då får man passa på att göra lite ärender när man har några fler timmar på sig. Annars har jag ju bara till halv 12. Hinner ju inte sådär mycke mellan 10.00-11.15. För stan/A6 öppnar ju inte förrens 10.00. Annars kan man ju passa på att storhandla för det öppnar ju tidigare. Men det händer ju inte speciellt ofta 😜.

Nehe nu ringde Jonas och sa att han va på g. Bäst att klä på oss varmt .

Ha en mysig kväll 💗.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0