En kaos morgon!!!

Oj va det blåser ute, inget advetsväder direkt :o/. Känns verkligen inte som det är jul snart.

Denna veckan lämnade jag tjejerna på dagis innan kl 6.00. Är inte direkt avundsjuk på Jonas som får göra det alltid annars. Herregud va jobbigt det va. Har aldrig lämnat dem så tidigt innan. På måndagen va de såååå TRÖTTA. Fick  dem i säng rätt sent. Vägade sova. Så det blev inte många timmars sömn för dem den natten. Och det märktes på morgonen om man säger så.
Emma skrek mest hela tiden. Försökte kamma hennes vilda lockar, inte det lättaste när hon bara sprang och skrek. Fick sätta upp det i en tofs. Sen försöka sätta på henne sina klädet va inte heller det lättaste. Hon bara sprang och skrek. Lika va det med Elin. Ville inte ha de kläderna jag tagit fram till henne. Vägade kamma håret. Fick göra samma sak där, kamma lite lätt och sen sätta upp det :o/. Sen tvångs sätta på henne sina kläder. Sen skulle vi iväg i bilen. Då funkar inte utebelysningen helt plötsligt. Det är kolsvart ute. Emma som släpar på sin snutte och givetsvis sin hello kittty väska ramlar ner för hela våra stentrappa. Herregud vad hon skrek och vi såg inget heller. Ont ont säger hon. Försöker hitta vad hon har ont, men det framkom inte direkt för hon skrek mest.
Väl framme på dagis upptäcker jag att hon blöder rätt rejält på pekfingret. Vilket dåligt samvete man får då :o(.
Så jag och dagisfröken fick plåstra om henne så gott det gick. Stackas dem som fick ta hand om mina trötta skrikiga barn, medans jag fick åka och jobba. Va nog lugnare att jobba än att ta hand om mina barn den dagen kan jag tro :o(.
Fick sen reda på att Elin hade somnat i soffan på dagis. Och Emma hade somnat i en docksäng innan frukosten. Stackarna.
Men på kvällen somnade de båda vid 5 tiden och sov hela natten :o). Så på tisdagsmorgonen gick det mycke bättre :oD.
På onsdagen började Jonas jobba igen så han fick återta sin uppgift att lämna dem på dagis. Skönt tycker jag :-).

Annars har veckan varit lugn. Va hos Angelica på lite tjejkväll med Anna och Madde. Jättemysigt. Drack julmust och glögg. Åt frallor, peppakakor, lussekatt och skumtomtar tills jag mådde illa ;o).

I går städade vi och satte upp lite stjärnor här. Så lite juligt har vi fått här. Men jag väntar lite med julgardiner, tomtar och dukar.
I dag skulle vi igenligen åkt in på julmarknaden, men vi hoppar över det. Inte kul att gå där i detta väder.
Så i stället ska jag och tjejerna fixa lite rocky road. Mmmm det är ju sååå GOTT.

Hoppas ni har det bra i stormen :o).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0