påsk, lekträffar, valborg och sjukhusbesök...

Ja nu va det ett tag sen jag skrev här. Men vädret har ju varit så fint att man inte veltat sitta vid dator. Men våra dagar har varit fullspäckade minst sagt.

På påskafton va Sandra, Andreas, Thea och Hanna här. Jag hade gjort en förrätt som va en räkcotail. såå god va den. Till och med barnen åt den. Jag som bara hade gjort små till dem. Men det kan man ju inte veta innan, men så typiskt bara :o/.



Som huvudrätt hade jag gjort falskfläskfile i en form. Till det hade jag kokat färskpotatis som jag sedan stekte i stekpannan med salt och ströbrböd. Och sen sallad till det.
Efter maten fick barnen leta efter påskägg i trädgården. Sen när de ätit lite godis och blåst lite såpbubblor som de fick i sina påskägg (självklar hello kitty).

Här är tjejerna vid elden :o).

Där nere fick de även en godispåse och sen smälldes det lite raketer. Sen gick vi hem igen.
Hemma åt vi lite aftereight tårta. Barnen fick lite annat smått och gått. De va rätt trötta sen så jag satte på Barbie i ett mode äventyr :o). Så alla barnen låg på golvet och kollade på film och hade myyyys.


Här ligger de och spelar ninendo. Självklart va Emma oxå med :o).

Sen somnade en efter en i sofforna. Men det slutade tyvärr med att Elin spydde :o(. Hon hade ätit för mycke godis. Men annars va det en jättemysig kväll :o).

I veckan har det varit många lekträffar med Madde och Angelica och deras barn. I tisdags va vi nere hos Madde och hade en helt underbar eftermidda. Åt lite mellanmål där och lite glass. Och barnen lekte för full och vi mammor satt och tjatade och njöt. Kan ju meddela att barnen sover gott nu på nätterna när de är ute så mycke..



På onsdagen va jag, Madde o Angelica ute och gick en morgonpromenard med våra små. Sen gick vi till fiket och åt frukost..


En nöjd Emma med hela munnen full av bulle ;o).

På eftermiddan va vi hos Fia och hälsade på. Även Angelica, Tina och Ida va med med sina tjejer. Fia hade som vanligt dukat upp med massa gott :o). Så där tillbringade vi några timmar med tjat och skratt :o).

Höll ju på att glömma. Jag fick ju ett stort påskägg av Jonas med på påskafton. I det låg det de här.



Reebok
EASYTONE GO OUTSIDE II. De ska träna rumpan,låren och vaderna extra mycke. Så snällt så :o).

På torsdagen va vi sen hos Angelica. Madde och hennes barn va oxå med. Så härligt väder va det oxå. Men det blåste lite kallt.


Här leker Engla och Emma.

 
Här sitter Emma, Engla, Elin o Alex och äter lite mellanmål. Å deras uteplats va ju bara sååå härlig.
Men sen är det ju helt nybyggt med så det är sååå fint.

I helgen har det varit lugnt här. Men i lördags va det valborg, då kom mamma och Olof hit på lite grillning. Är ni förvånarde att vi grillade ;o). Jonas älskar ju att grilla. Det gör han vilket väder det än är..
Men jag va bara sååå trött i lördags. Elin har ju sån hemsk allergi nu så hon håller mig vaken på nätterna. Hon hostar, gråter, täppt i näsan och jättetrött. Det är inte våran Elin vi har hemma nu. Hon är såå slö och bara ligger. Hon ska helst bara vara inne oxå. Vi får stänga dörrar och fönster för att slippa få in så mycke pollen. Jag kan inte hänga ut tvätt :o( och hon måste tvätta håret varje kväll så att det inte finns nått i håret i fall man varit ute lite ialla fall. Så hon har det sååå jobbigt nu. Så på söndags morgonen ringde jag jourcentralen så vi fick träffa en läkare. Så nu har vi fått lite receptbelagda allergi medecin. Det va nog det hon behövde, för jag tycker hon är redan piggare :oD.

Det har blivit en hel del glass nu när det varit så fint väder. Här är en söt bild när Emma äter glass.



Oj vilket långt inlägg detta blev. Nu måste jag fixa lite här hemma.

I morgon blir det en morgon fika hos Angelica. Tror nog att Malin kommer oxå. Ska bli mysigt. Och på
torsdag ska vi gå vårruset :o). Hopppas då att det blir blir fint väder...

Ha en bra dag i snöyran ;o). Ja för det snöade här nyss :o/.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0