Fredag=marknad :o)

I tisdags va vi och åt lunch på krogen med Madde, Elvina, Angelica och Theo. Mysigt och gott. Blir att göra om det. Inte en gång under min föräldrarledighet har jag ätit lunch där.
Efter det åkte vi och hämtade Elin. Sen bar det i väg till Taberg, till Sandra, Thea och Hanna. Där blev det lek, tjöt, fika och korv. Emma hade hur kul som helst med de stora tjejerna :o).
När vi kom hem så hade Jonas lagat mat. + i taket för det ;o). Luktade vitlök långt ut på gatan när han lagade mat :oD. Men gött va det. Eller jag smakade bara lite för vi hade ju ätit hos Sandra. Men Emma åt för fullt, så hon stank vitlök dagen efter :o).


En nöjd Emma på krogen.

På ondagen va jag på möte på jobbet. Har inte varit på nått möte på över 2 år. Så det va nog behövligt. Mycke information man missat under de här 2 åren. Men jag snappade upp en hel del nytt. Sen provade jag ut nya kläder. Men sen när vi öppnade mitt klädskåp som jag inte haft nån nyckel till på 4 år. Så låg det nya kläder där inne. Dock väldigt dammiga. Men det är väl bara att tvätta och använda dem... Hm inte länge kvar tills jag börjar jobba nu. Bara lite över 3 månarder. Men vi har ju den bästa tiden förför oss nu. Men jag syter faktist inte för att börja jobba. Har ju varit hemma länge nu..Märks att Emma är stor nu och behöver leka lite. Men jag försöker så mycke det går att vi träffar andra i samma ålder som henne, så att hon får leka lite med.

På kvällen va jag bjuden på heminredningsparty hos Malin. ÅÅÅ va mycke fint de hade. Blev lite beställt minsann :o). Malin bjöd på goda frallor och gott fika. Kul att träffa Tessan oxå. Inte ofta vi ses. Jobbar sällan i hop oxå. Sen va det inga fler från jobbet. Angelica skulle följt med men hon va sjuk :o/.

I går va det heldag med mamma på a6. Skulle köpa present till Filippa som fyller 10 år i dag. Grattis Filippa. Attt hon är 10 år redan. Kommer ihåg fortfande när Madde ringde och sa att hon va född. Jag sov hos Jonas på hans "pojrum". mmm det va tider det ;o).
Så det belv lite handlat till henne. Hittade även fina klänningar till mina tjejer oxå. Ovanligt va ??



Denna blev det till båda 2. Lika bra att köpa likadana för jag VET att Elin vill ha precis samma som jag köper till Emma. Men Emma va besviken att det inte va Kitty på. För jag höll fram den framför henne när vi kom hem. Då sa hon bara Kitty och puttade bort klänningen..Jaja men hon får använda den ändå. Jag kan ju inte bara köpa kitty kläder.

Sen åt vi på Soya. Till Emma köpte jag på macdonalds.


Så go Emma va mot mamma. Hon satt och pussade på henne och klappade på henne.
Hon tycker om att visa att hon tycker om nån. Hon gör ofta så på oss. Pussar på oss. På handen, armen, kinden,benet ja det hon når just vid tillfället. Och klappar på oss på kinden ofta. Så mysig är hon
Hade en jättemysig dag i alla fall.

 Så skönt att slippa passa tiden mitt på dagen. För Elin följde med sin kompis Olle hem efter dagis. Så vi åkte och hämtade henne senare på eftermiddan.
Vi blev bjudna på kaffe och glass hos dem. Så  Emma och Arvid fick oxå leka lite . De bor helt underbart. De bor på landet, har hästar, lamm, hönor, katter o hundar. Emma och Arvid bara sprang där ute på gården och Emma bara njöt av den stora gräsmattan. Plockade lite blommor och busade. Det är ju här ska man ju växa upp. Jag gjode det och bättre uppväxt finns nog inte......Men det är ju klart att inte alla kan bo så här :o/. Inte alla som vill det heller, men jag tycker det är toppen ialla fall :o).

I dag blir det marknarden för mig och Elin. Jonas slutar efter lunch. Så han tar Emma. Så jag och Elin ska ha en mamma och Elin dag :o). Fast vi ska träffa Anna, Olle och Arvid där inne. Men det är ju bara kul. Men vi ska åka lite karusell och köpa ballong. Om jag hittar en Nalle Phu så ska Emma få det :o). För hon är galen i Nalle Phu.

Nehe bäst att fixa i ordning oss lite.

Hoppas ni får en bra helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0