Sjukstugan!

Ja de sista veckorna känns som vi bara varit sjuka. Är det inte den ena så är det den andra. Eller jag själv, för Jonas blir ju typ aldrig sjuk.
Det började med att Emma fick hög feber, närmre 40 grader :o/. Stackan, inte kul i värmen heller. Sen va hon helt stel i kroppen, rörde sig konstigt. Blev sååå orolig. Sen rätt som det va kunde hon bara börja gråta rätt som det va. Va svårt att trösa henne oxå. Värkade som hon hade ont. Så jag ringde in till barnakuten. Men de trodde att det va för att febern va så hög, att det va därför hon va stel i kroppen.
Dagen efter vaknar jag och Elin upp med feber. Elin säger att hon har ont i magen. Så det blev en inne sittande dag i det fina vädret..Senare på dagen ligger Elin och gråter på golvet för att hon har så ont i magen. Då blev jag rädd att det va blindtarmen, hm typiskt mig att det ska vara något farligt. Men hon hade verkligen ont. Så det blev ytterligare ett samtal till barnakuten. De ville att jag skulle komma in så de fick känna på hennes mage.
Så denna lördagskvällen blev att sitta på akuten. Själv va jag oxå sjuk. Skulle jobba natt igenligen.
Men när vi är är där inne så säger Elin att magvärken gått över :o). Men de kände på magen och allt värkade bara i alla fall. Så vi fick åka hem igen. Så skönt så. Kan tänka mig att det va det Emma hade dagen inna. Hon skrek ju oxå i bland. Hon kanske hade ont i magen då. Men det va inte dirket lugnt där inne. Emma höll låda för alla. Busade runt där inne på rummet.


Elin ser ju sädär nöjd ut ;o). Fast här har hon inte ont längre. Vätnar på doktorn att han ska ge besked att vi kan åka hem..


Så här glad är man när man är på skukhuset ;o).


De har mycke att sköta där inne på rummet..


Blev lite badande i sjön här i helgen oxå. Jonas badade, Elin va i lite och Emma badade ofrivilligt. Hon skulle bara gå lite i vattnet och känna på det. Då trillar och och doppar hela sig. Stackan. Hon va helt tyst länge efter. Hon va väl i chock stackan..


Kallt va det säger hon..

Som tur är har vi pool i trädgården som de kan bada. Hade knappt gått att vara hemma här annars.

Blev en sväng till Gränna i måndags oxå. Åt lite mat och glass. Och självklart köp av polkagris :o).


Sitter de och väntar på maten. Leker med Jonas Iphone.


Nere i hammnen. Så härligt va det. Blåste varma vindar. Kändes nästan som man va utomlands. Lukten av mat och hav. Härligt.


Jag o Elin känner på vattnet.




Sen bar det hem igen i värmen. Sådär skönt när ACN lägger av i bilen hem när det är 31 grader varmt me. Kändes som man inte kunde andas :o/. Men nu ska vi inte klaga eller hur ;o). Värmen har jag länktat efter. Så nu trivs jag :o).

Nehe nu ska jag och tjejerna måla lite.

Hoppas ni får en bra dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0