Utflykt

I torsags va Emma o Elin friska igen :o). Så skönt så. Så jag tog med tjejerna till a6 för att köpa present till Alexandra o Jimmys lilla bebis. Skönt att komma hemifrån lite när man varit hemma hela veckan.
Så det blev ett par Esprit jeans o en söt esprit body till dem. Sen åt vi självklart på Macdonalds med ;o). Sen kom Jonas upp efter jobbet så han gick en sväng med oss. Jag ville prova ett par jeans och det är inte så lätt att prova det när båda barnen är med.
Men va mycke fina vår kläder det har kommit in i affärerna nu. Vill köpa massor :o). Det blev en jenasstjorta och en kofta .

Denna stjortan blev det i alla fall. Har ju några jeansstjortor men denna va lite figursydd. Tyckte det va fint.


Och denna koftan. Vårig o fin tycker jag allt :o).


En kväll förra veckan va Jonas o Elin ute och lekte lite i snön. Innan det försvann så mycke snö. De hade så roligt så. Och jag fick springa o ta massa kort på dem.


Roligt att bli nergrävd :o)


Ska ju självklart gräva ner pappa med :o).

I går va vi hos mamma en sväng och hälsade på. Sen hade mamma dem en stund när jag va o handlade på Willys. Skulle gjort det dagen innan, men glömde totalt bort det när vi skulle åka hem. De hade billiga blöjor denna v. Bäst att passa på då ;o).
Hade självklart lite fredagsmys på kvällen med tjejerna.



I dag har vi haft lite utflykt nere vid sjön. Vi tog med oss grillen ner. Lekte lite och grillade lite korv o hamburgare.
Hade sååå mysigt så :o).
Men det första Elin gjorde va att stoppa handen med vanten rätt ner i en vak, så hon blev dyng sur. Som tur va hade jag extra vantar med mig.  Och precis innan vi ska gå hem stoppande hon hela benet i den. Såååå TYPISKT henne. Tur att vi skullle åka hem då. Men vi hade i alla fall en toppen dag. Och ett perfekt väder.


Vid grillplatsen nere vid sjön.


Älsklingen och Elin.


Lilla Emma sov det mesta tyvärr. Men det va hennes sovtid o då går det nästan inte hålla
henne vaken. Men hon va med en stund o sprang runt i alla fall. Men sen sov hon gått i vagnen.
Men vaknade lägligt när korven va klar. Så hon va med och åt i alla fall.


Godingen.

I morgon ska jag jobba hela dagen. Så ikväll blir det att lägga sig tidigt. Men jag börjar inte förrens kl 9.00. Så man behöver inte gå upp sådär jättetidigt i allafall.Som vanligt för mig typ.

Nehe nu ska jag fixa lite mat här. Ska testa en ny paj. Verkade så god. Fick det receptet av mamma.


Visst ser den god ut. Det är bacon, massa paprika, ost, cream fraiche i. Den ser ju så fin ut me.

Nehe bäst att sätta igång. Så vi hinner mysa lite sen oxå.

Ha en mysig lördagskväll.

Ha det gott...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0