Mina goingar är sjuka :o(

Ja mina barn är sjuka. Elin har feber och Emma har hosta och feber :o(. Stackarna. Elin bara ligger i soffan o kollar på film/tv och orkar inte så mycke. Så här är det lungt för en gångs skull ;o). Som vanligt ville jag vänta att ge alvedon. För hon hade inte så där jättehög på dagen, 38 grader låg den på. De som har större barn vet va  jag menar, man vill knappt ge alvedon för det är som de får ett uppåtchack el nått. De blir värre än de är annars. De får sån överskottsenergi så man inte vet va man ska göra. Men i går framåt eftermiddan steg den och hon började hallunisera (hm hur stavas det ?) Hon såg drakar o allt va det va. Jag blev skit rädd och hällde i henne alvedon. Efter en stund va hon uppe o studdsade och lekte för fullt :o). Tänk va lite alvedon kan göra :oD.
Men lilla Emma är lika pigg o go fast hon har lite feber. Hon leker och delar ut slem o snor pussar för fullt till Elins förskräckelse ;o). Inte så lätt att ta bort en 16 månardes som vill pussas direkt. Hon kan sitta lite under täcket med mig i soffan. För jag har varit super trött efter 2 vakna nätter. Emma har hostat hela nätterna, så hon har legat brevid mig för att jag ska kunna stoppa in tutten o ge henne vatten. Sen har Elin oxå legat där för hon har haft feber och inte velat ligga själv. Hm har då inte blivit mycke sömn för min del då :o(. Och självklart vill de båda ligga hos mig på min del av sängen. Så vi har legat 3 st i min säng. "Lite" trångt o varmt har det ju blivit. Har även själv haft lite feber och inte kännt mig helt pigg, men det beror nog oxå på att jag inte fått sova.
Men i natt har jag fått det ialla fall. Båda 2 sov i sina sängar och de sov till kl 09.00 :oD. Vilka duktiga barn jag har. Fast de har ju inte heller sovit så bra de sista nätterna så de va väl helt slut. Så Emma sov 13 timmmar i natt och Elin 12. Inte helt fel.

I helgen va vi rätt uppbokade. I fredags natt jobbade jag halva natten. På lördag va det dop för lilla Elvina. Självklart så glömde jag kameran hemma :o(. Så typiskt.
Sen efter det så va vi hembjudna till mamma på lite tacos. Min goa släkt va oxå me :o). Så vi fick umgås och tjata lite, alltid lika trevligt :o)
På söndagen va Elin bjuden på kalas hos Thea som fyllde 6 år. Så innan det åkte vi till leksaksaffären. Elin tjatade inte om en ända sak faktist. Helt otroligt. Men det va ju inte jul för så längesen heller :o).
När vi lämnat av Elin hos Thea så åkte jag Jonas o Emma till Maxi för att stor handla. Hm händer ju inte så där ofta i vår familj tyvärr. Jag tycker bara det är sååååå TRÅKIGT att storhandla. Blir att vi handlar mycke i Tenhult. Men nu blev det av i alla fall o det är ju bra :o).

Nu har ju inte Elin ätit på några dagar för hon varit sjuk . Så då gjorde jag plättar, men kom på att jag inte hade nån sylt hemma. Hm man måste ju ha sylt till plättar eller hur?
Så jag tog fram frysta blåbär som jag plockat och lite frysta hallon som vi oxå plockat. Smälte det i en kastrull och hällde i lite socker och potatismjöl för att det skulle binda i hop det lite. Såååå GOD hemmagjord blåbär o hallonsylt blev det. Det kallar jag ekologiskt :o). Och både Emma o Elin tyckte om det :o). (Fast Emma är ju inte så knusslig när det gäller mat om man säger så. Hon är som en avfallskvarn. Kan ge henne vad som helst nästan och hon trycker i sig det :o) )



Nehe nu ska jag och Elin måla lite säger hon. Det märks att hon börjar bli frisk :o). Men det blir ingen dagis för henne denna veckan i alla fall. Jag pratade med dagis i går och de sa att de fått in många nya fall av maginfuensa :o(. Det verkar som det aldrig försvinner där. Vi är bara glada att vi sluppit det. Och vi får se hur det ser ut nästa vecka. Annars så får hon vara hemma då med. För jag vill ABSOLUT INTE ha det här hemma.

Jo min granna Alexandra och Jimmy har fått en liten flicka i veckan. Grattis till dem. Ska bli så kul att få se henne.

Ha det gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0