En skön dag

hade vi hos min syster Madde i Falköping i fredags. Vi åkte vid halv 10 på morgon för att få mycke tid att vara där. Och sen tar det ju lite över 1 timme att åka.
Så vi va väl där runt 11 tiden. Mamma, Olof, Tias, Madde, Engla och lilla Elvina va oxå me.
Å det va så kul att träffa Madde, Neo och Filippa (och Per me :o)). Det kände som det va evighetersen vi sågs.
Men vi tog det bara lungt och satt o tjatade.


sötnosen Neo


Elino Filippa. Elin fick 2 st ponny av Filippa som man ska ta hand om. Hon blev så GLAD för dem :o).



Tog ett kusin kort me. Men vi fick va snabba. De små va inte så där jättesugna på att vara med på kort.
Den mörkhåriga tjejen som håller Elvina är ju inte deras kusin. Utan Pers brorsbarn. Detta va vä det bästa kortet jag fick i alla fall :o). På de andra korten jag fick så försöker Emma rymma, Neo skrek och Elvina låg kostigt och skrek hon me.


Jag o Emma


Elino Enlga hade lite uppvisning :o)

Sen hade Per gjort såååå GOD mat. Han hade gjort oxfile helstekt i ugnen, potatismos med bacon, västerbottenost och persilja i. Och en jättegod gräddsås med kantareller. Och baconlindade herekuverts (hm hur stavas det). Sååå himlans gott va det.  Till efterrätt va det pepparkas cheasecake. Oxå jättegod. Så man va inte direkt hungrig när man åkte där i från :o).
Tack för en jättemysig dag. Ni får komma hem till oss snart.

I helgen blev det inte mycke gjort tycker jag. Men vi va borta och åkte lite skridskor i alla fall. Elin börjar bli bätte och bättre i alla fall :o).


oj här blundade hon visst. Men hon åker själv här i alla fall.


Jag o älsklingen

Sen blev det snöbollskrig och lek i snön :o)


Här är elin mycke nöjd när hon o Jonas fått ner mig i snön :o). Emma satt i vangen brevid och skrattade. Typiskt henne ;o).

I går när jag låg o lästa saga för henne. Så låg hon o pillade i munnen. Rätt som det va hade hon tappat sin andra tand. Oj oj va stolt hon va :o).


Lite blod kom det me. Men kolla på henne va nöjd hon är.


Att leka med mammas korgar är roligt tycker Emma.

Nu har jag städat ut julen här. Har bara stjärnorna kvar. Men jag saknar granen. Tycker det är såå mysigt med den.

I dag har jag lämnat Elin på dagis för första gången på evigheter. Hon har länktar såååå. Så det va hur smidigt som helt att få upp henne i sängen i dag. Fast hon hade ju lagt sin tand i ett glas över natten i fall tandfen kom. Så hon skulle ju upp snabbt o kolla det oxå. Och hon hade fått en 10 krona. Men hon lämnade snabb över den till mig .Hon skulle spara den till på lördag och köpa lördagsgodis. Och sen är hon rädd att hon ska svälja den sa hon. Hon litar visst inte på sig själv ;o).

Nehe nu ska  jag njuta lite av lugnet här. Ska snart åka o hämta Elin o väcka Emma så hon hinner äta innan vi åker. Vi ska hem till mamma en sväng nu ieftermidda o hälsa på lite. Va jättelängesen vi va där.

Ha en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0