Onsdag

I dag har jag och Emma varit hos Cissi och Oskar på lite frukost. Elin lämnade jag på dagis innan. Och hon va så glad för att åka dit :o).
Efter besöket hos Cissi åkte jag och Emma till A6 en sväng. Tänkte fördriva tiden lite innan dagishämtning. Sen är det ju alltid kul att gå kolla lite på allt nytt som kommit in i butikerna. Men jag va faktist duktig. Jag köpte inget :oD. Men Elin behöver massa nytt. Men hon måste följa med för att välja ut. Den kräsna lilla tjejen tar inte på sig vad som helst. Så nu får hon själv va med och välja ut (lite i alla fall ;o) ).

Hämtade sen Elin på dagis. Vi lekte lite på skolgården. För det va inga barn ute. Och Emma ÄLSKAR ju att gunga. Så jag gungade lite med henne. Men Elin frös och ville åka hem. Hm tänkte jag. Hon har blivit väldigt förskyld och blivit lite hes. Så jag tog tempen på henne när jag kom hem. Jo givetvis hade hon feber :o/. 2 dagar på dagis sen blir hon sjuk, så typiskt :o(. Hon har ont i halsen me säger hon. Så i morgon får hon stanna hemme igen då.
Och nästa vecka är det lov och då är hon ju hemma igen. Så det blev inte mycke dagis för hennes del nu :o/. 

Pratade med Madde innan. Vi har bestämt att vi ska åka upp till dem i Falköping nästa vecka. Jag, Elin och Emma. Vi ska sova över där, och sen åka till det där äventyrsbadet som ligger i Skövde :o). Ska bli såå KUL och mysigt att få umgås lite med min kära syster och hennes barn. Elin är sååå LYCKLIG för detta :o).


Badet Arena Skövde
En bild från badhuset. Visst ser det härligt ut ?? Det ska visst vara jättekul där. Och väldigt barnvänligt för de minsta me :o). Så jag hoppas Emma kommer trivas me :o).

Så nu får jag väl gå en specialviktmniskningsdiet så jag kan visa mig i bikini nästa vecka ;o). Haha, nej så farligt kanske det inte är. Men på vintern är jag expert på att gå upp nått kg extra. För att man sitter hemma mycke och unnar sig massa gott på helgerna. Och sen när man är mammaledig blir det ju mycke fika det är ju bara så. Så nu får jag väl skärpa till mig denna veckan då. Sen är man ju vit som en snöhög oxå. Men det är väl alla andra oxå ;o).

Men vi har faktist varit duktiga det sista. I går gjorde jag en kyckling sallad till mig o Jonas utan pasta. Men barnen fick givetvis det. Och i dag ska jag göra kebabsallad till mig o Jonas. Barnen får ju potatis el pasta till detta. Det är såå gott. Jag strimmlar kött och kryddar med kebabkrydda och wokar det i wokpannan tills det är mört. Sen gör jag massa god sallad till detta (o lök). Sen gör jag en egen kebabsås (nyttig).

Nu ska jag fixa maten och mysa med mina goingar.

Ha det gott.

Grattis Susse på din födelsedag :o).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0