Falköping

I onsdags bar det i väg till Falköping till syster Madde. Å vad Elin har länktat efter detta. Hon har gått runt här med bikini i flera dagar nu innan vi skulle åka. Söt hon är. Och på morgonen så skulle hon åka direkt. Men det va ju lite att packa o fixa med innan vi kunde åka. Så vi kom i väg rätt tidigt för hennes tjat. Åkte väl här i från runt halv 11. Så vi va framme vid halv 12.
Först fick de leka lite barnen, sen åt vi lite god lasange som Madde hade gjort. Sen bar det i väg till Skövde för att bada :o). Per son Alexander och hans tjej följde oxå med. Neo fick stanna hemma hos pappa. Till skövde från Falköping är det 3 mil. Så vi räknade med att det skulle ta ca 30 min att åka dit. Men nu va det ju så att det va familjen Andersson/Asmus som va ute o åkte. Vi som inte har nått lokalsinne för femöre ;o). Vi körde ju självklart fel, flera gånger med. Så denna resan tod 1 timme i stället för 30 min. Elin o Filippa va helt upprörda där bak. De skulle ju bada. Men till slut hittade vi i alla fall :oD. Emma hon va såå snäll. Hon gnällde inte en ända gång. Jag som trodde hon skulle va rädd för vattnet. Men icke :o). Så roligt hade hon. Elin va det spring  i benen på kan jag meddela. Jag satt mest med Emma i bebisbasängen o Madde va med tjejena. Man kan ju inte släppa i väg dem själva. Men Madde tog även hand om Emma så jag fick leka o busa med Elin :o). Sååå roliga banor hade de att åka i. Det fanns flera olika. En disko som blinkade massa olika ljus i. En som va jättelång. Tog säkert nån min att åka ner med den. Detta stället kan jag verkligen rekomendera att åka till . Rosenlundsbadet är ju inget mot detta. Man får ju tyvärr inte ta med sig kamera dit in. Så jag kunde inte ta några bilder :o(. Men jag tog 1 i omlädningsrummet.


Oj vilken sur min Emma hade här. Men hon är absolut inte det :o).

Ja o hemvägen blev ju oxå ett kaos kan man ju säga. Ändå knappade jag in adressen på gpsen. Men ändå körde vi fel. Madde tappade bort oss det första hon gjorde så hon körde totalt fel ;o). Jag följde bara gpsen och jag började faktist fundera om det va rätt för 2 mil innan Falköping skulle vi köra in på en skogsväg. När vi va mitt i skogen så började jag få småttpanik. Känner hur huvudvärken börjar komma. Elin o Filippa blir nog oxå lite rädda. Men jag följer i alla fall gpsen. Slutar med att vi kommer fram till en gård nånstans i skogen. Vi behöver nog uppdatera våran gps. För det va nog därför vi körde fel. Men som tur va jag ju Filippa med, hon kände igen sig lite. Så hon kunde visa vägen den sista biten. Och från den gården till Madde så va det bara någon km. Så det va ju inte så mycke vi körde fel iallfall ;o). Men jag kan erkänna att det va lite läskigt att köra där i mörket och inte alls veta vad man är, med 3 barn i baksätet.
Jaja det blir ju en resa att minnas i alla fall ;o). Alexanders tjej sa att hon aldrig sett Madde skratta så mycke som när vi satt i telefon med varandra o inte visste alls vad vi va. Tårarna sprutade på oss så skrattade vi  :oD. Så kul hade vi i alla fall.
Kvällen avslutade vi med lite vofflor o mys i soffan. Jag o Madde myste till det med lite vin och en film :o).


Här myser kusinerna på morgongen.

Sen hade Madde dukat upp en smarrig frukost när vi kom ner.






Söta Neo.




Det va färska frallor, ost, salami, permaskinka, tomat, gurka, brio ost, kaffe, jos. Ja och sen hade Elin beställt vofflor så då fick hon o Filippa det :o). Hon brukar ju inte få det annars till frukost. Men det är ju inte varje dag hon sover hos dem.
Jättegott va det. Sen slappade vi i soffan. Kollade i tidningar och tjatade.
Sen packade vi hop våra saker inför hemfärden. Madde fixade lite god kyckling gryta innan vi åkte hem.

Tack Madde för att vi fick komma och bo hos er några dagar. Det är jätte uppskattat här. Det va jättemysigt. Tack för hjälpen med barnen på badhuset och tack för all god mat :o) Nästa gång får ni komma till oss.

Hemresan gick bra. Båda två sov hela vägen hem. Jag gick o la mig vid 21.00 i går kväll. Jag va bara sååå trött. Man sover ju inte rikgit lika bra när man sover borta. Så jag sov ca 11 timmar i natt. Så idag känner jag mig uttvilad :o). Skönt. Nu ska jag o barnen åka o handla lite på maxi. Vi ska ha lite kompisar hemma här i morgon så det behövs handlas lite.

Hoppas ni får en härlig fredag..

Ha det..





Kommentarer
Postat av: susse

Tack för den fina kommentaren :) lät som ni hade kul i Falköping i alla fall, härligt :) kram

2011-02-23 @ 12:26:50
URL: http://fiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0