En stund för mig själv.

Ja i dag har jag kört Elin till dagis för första gången på LÄNGE. Hon va såååå TRÖTT när jag väckte henne i morse. Hon är ju inte van att gå upp tidigt längre, inte jag heller för den delen ;o).
Men när jag sa att hon skulle på dagis så hoppade hon upp ur sängen och klädde sig och åt frukost i rekodfart. Sen va det bara att borsta tändera sen va hon klar. Min duktiga tjej. Hon har verkligen länktat efter sina kompisar. Stackan. Hon har nog inte gått sen innan lucia. Det är ju nästan 2 månarder :o(. Men va gör man inte för att inte få maginfluensa :o). Men det fick vi ju ändå :o(.

I förra veckan va jag och Alexandra på Me and I party hos hennes moster Angelica. Å va mycke fint de hade. Det blev lika dana klänningar till tjejerna och mössor till dem. Och en tunika till mig :o).

wallymedallions dress

Denna klänningen blev det då. Så härlig.

wallymedallions hat
Denna mössan blev det oxå till båda två. Den är så där lång så att det hänger där bak. Sååå fin nu till våren.
eat dessert first mom
Och denna härliga tunikan till mig. Jag va valet i kvalet om en annan. Valde först den andra. Men sen
ringde jag till henne dagen efter och ändarde mig till denna :o). Så typiskt mig.

I fredags va vi inne hos Alexandra och kollade på lilla Millie. Sååå söt o liten är hon. Elin höll henne så fint.
Sen badade Elin o Jamie. Så då va Elins dag räddad :o). Hon älskar ju att bada. Det gör därimot inte Emma. Hon är typ rädd för vatten :o/. Fast det går hur bra som helst att duscha och leka där. Jaja

I går jobbade jag kväll. 18,00-22,00. Bytte av Angelica som ska sluta då. Men hon stannade kvar några timmar till :oD. Så det blev lite fika med henne me :o). Sen jobbade Jenni och Zebbe så det gick ju bra.
Har ju inte jobbat på skiftet på över 1 1/2 år. Det är ju lite skillnad att gå ner 4 timmar i stället för 13 timmar på helgerna. Tiden går ju sååå grymt fort de där 4 timmarna. Så det är ju bra.
I kväll blir det me att jobba.
I och me att jag ska vara hemma med Emma till hon är 2 år så det ju superbra att kunna gå in så här på kvällarna o helgerna o jobba lite. Slipper jag ta så mycke föräldrardagar. För dem vill jag snåla me så mycke som möjligt ;o). Så nu behöver jag bara ta halvdagar denna v. För jag måste ju fylla upp med 5 dagar i veckan nu när hon är 1 år. Så dagarna går åt fort. Men jag har hela tiden innan hon fyllde 1 år tagit ut lite dagar så de ska räcka till över sommaren. Det har jag sett till :o).

Nu i eftermidda ska vi ner till Madde, Engla o llla Elvina på lite lek o fika.
I morgon ska vi hem till Cissi o Oskar på lite frukost.

Nehe nu ska jag hänga lite tvätt.

Ha en bra dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0