10 år ♥ ♥ ♥

I dag firar jag och Jonas 10 år tillsammans. Helt galet, kan inte fatta det. Men i går med posten kom det ett brev om att jag va tvungen att förnya mitt körkort. Och jag tog det precis när vi blivit tillsammans. Och jag har haft körkort i 10 år oxå. Känns verkligen inte så.
Men vi får väl se i fall vi firar detta något. Jag hade tänkt att vi kunde gå ut o äta el nått. Men sen är det inte lätt att få barnvakt sådär mitt i veckan. Annars så får jag göra något samarrit själv här hemma. Det går ju bra det me. Men sen är det ju lite mysigt att komma ut själva och göra något. Men men vi får se. Kan ju ta det en annan dag sen. Men i helgen jobbar jag natt så då går det ju inte.

I tisdags så va jag, Angelica, Elin och Emma hos Tessan och hälsade på i hennes och Daniels nya lägenhet. Mysigt. Elin va som vanligt hemma från dagis. Vi satt och fikade o tjatade och Elin kollade mest på tv. Vilken tur att hon hade barnkanalen sa Elin när vi åkt där i från ;o). Men det va kul att ses, va ju rätt längesen nu.
Efter det åkte vi ner en sväng till jobbet o tjatade lite.
Sen va vi hembjudna till Vicktoria till deras nya hus. Sååå FINT va det. Anna o hennes barn va oxå me. Och barnen lekte för fullt. Alltid lika kul att träffa dem. Har ju inte blivit så mycke av det, pga att de varit sjuka mycke i maginfluensa.

Och på onsdag kväll så började Emma spy :o(. Hon spydde ner hela sängen och sig själv stackan. Hon bara stor o skakade pluttan. Vi fick ju duscha henne och byta sängkläderna. Men det hade kommit på bäddmadrassen så den fick jag tvätta. Så den natten sov hon hos mig. Hon vaknade flera gånger i timmen för att spy. Jag satt där med en bunke som hon skulle spy i och papper. Men det kom bara lite slem varje gång. Dagen efter va hon rätt slö. Vi matade med cola och saft med sked för att hon skulle få behålla det. Och cola och saft ska de dricka för de behöver alla kalorier som de kan få i sig. Och hon fick faktist behålla allt :o). Så skönt. Men jag va såååå Trött. Jag hade varit vaken hela natten med henne. Så jag låg i soffan med täcke o kudde mest hela dagen. Emma sov oxå mycke. Jonas va oxå hemma för han tänkte att vi hem får det. Och man kan ju smitta innan man får det oxå (tror jag). Men jag behövde han hemma med för jag var ju helt slut me.
På fredagen så börjar Elin bli dålig i magen. Sen på eftermiddan börjar hon spy här :o(. Sen på kvällen börjar jag känna mig konstig. Börjar oxå spy sen. Och sen lite senare blir Jonas me dålig. Blä va äckligt det är o jobbigt. Så när Emma va pigg så va vi sjuka stackan. Vi låg mest medans hon lullade runt o lekte och klättrade på oss. Men på lördag eftermidda kände vi oss piggare i alla fall:o).
Men va vi har städat, tvättat och spritat här hemma. Vi har hällt i sprit i en sån där spry flaska. Så var spryat och torkat allt med det. Alla leksaker, dörrhantag, toaletterna ja allt man kan tänkas ta i. Så jag hoppas vi fått bort alla bakterier. För på dagis har det ju gått maginfluensa typ 2 mån. Jag kan tänka mig att det är för att de inte tvättat och fått bort alla baciller från leksakerna som barnen stoppar i munnen.

För Vicktoria o de hade inte haft maginflunsa på över 1 vecka. Och ändå fick vi det. Och det är nog för att Emma stoppade massa leksaker i munnen hemma hos dem. Det är det ända jag kan tänka mig. Men det är ju inte lätt att får bort allt. Och särskillt när det är nån som stoppar allt i munnen så är det ju hur lätt som helst att få det. Men nästa v hoppas jag på att Elin kan gå på dagis igen :o). Kan ju meddela att hon behöver det nu ;o).
Men det tråkiga nu när vi va sjuka så missade vi så mycke vi skulle göra. I torsdags skulle jag ha tjejerna här på kvällen. På fredagen va vi bjudna på Filippas 1 års kalas (Annas lilla tjej). På lördag skulle vi har lite kompisar hemma på kvällen och på söndagen skulle Elin gå på Funky kidz. Så vi missade massa. Tråkigt. Men så är det i bland.

Lilla sjuklingen.

Min andra sjukling. Som va tvungen att pilla i munnen när jag tog kortet.

Nehe nu ska jag ta hand om mina små.

Hoppas ni får en bra dag.

Ha det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0