Vilken skillnad

det är att jobba med några man pratar med än de man blir behandlad som luft av. De säger inte äns när man möts när man kommer :o/. Inte kul att inte ha nån att prata med alls på 13 timmar :o(. Men denna helgen jobbade jag med Malin, Titti, Anette och Östen. Och det gick så bra. Tiden bara rusade i väg. 
Men nästa helg blir det att jobba med de där igen :o(. Man verkligen syter för de helgerna. Men det är ju bara ett tag till det är så här. Sen börjar jag jobba igen då slipper jag jobba med dem :oD.

I förra veckan va vi hemma hos Olle, Elins dagiskompis. De hade fått lammungar. Sååå söta va de.


Här matar hon hönsen.


Kollar de på lammen.


Här går Vicktoria, Antonia, Anna, Arvid och Olle. Kan ju meddela att det inte alls va skönt ute.


Här går Emma och kollar lite.

Sen efter ett tag gick vi in och fikade och barnen fick leka en stund till.

I onsdag så va vi i Lekerydskiosken med Susse och åt glass. Första gången i år.





Efter det åkte vi till Jonas jobb och hälsade på. Barnen tycker det är såååå roligt där.

På söndagen va det kalas hos pappa. Han fyllde år förra veckan. Så Elin missade dansen igen :o(.
Men hennes kusin Flippa va ju där och det ville hon absolut inte missa :o).
De följde sen med pappa ut till korna. Å vilka förberedelse det blev för det. De skulle ha lika dana kläder som pappa har och stövlar. Söta de va.


Min lilla bonde :o).


Fina de är va?


Emma o Neo passade på att leka fritt när stora syskonen gått ut :o).

Å Emma hon är så go nu. Hon går och sjunger lilla sniel aka dig, aka dig. Sen säger nalle pu. Språket har verkligen hänt mycke med det sista. Så kul...

Nehe nu ska jag fixa lite lunch till min lilla tjej här.

I dag ska vi till BVC med båda tjejerna. Det är läkarbesök och spruta för båda två :o/. Mamma ska faktist följa med. För Elin är sååå spruträdd. Så jag behöver nog lite hjälp där. Kan tänka mig att Emma oxå blir ledsen :o/.

Hoppas ni får härlig dag....

I morgon blir det träff med mina älskade systrar. Blir nog en tripp på a6 och äta på soya :o).

 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vi längtar till du kommer tillbaka och jobbar med oss! :)

2011-04-05 @ 16:52:46
URL: http://www.ihuvudetpatessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0