Tappa!

Nu har våran "tävling" / utmaning startat TAPPA
Det går ut på att man ska gå från Mem till Göteborg (387 km) för att nå målet att lyckas ta sig dit på utsatt tid måste man ta i snitt 10.000steg/dag så nu måste jag ut och röra på mig.

Men va fort man kommer upp i steg. Bara när jag va hemma och va ute och gick en sväng kom jag upp i 9000 steg. Sen jobbade jag några timmar. Kom upp i 15500 steg. Inte illa. Så jag lyckades komma över 10000 steg i alla fall. Synd att det inte är bra väder i dag så man kommer ut och gå i dag. Men jag ska upp till a6 med mina systrar sen. Och då tänker jag minsann ha på mig stegräknaren :o).. Kan tänka mig att det blir lite steg där uppe ;o).

I går va jag på BVC med båda tjejerna. De fick spruta båda två. Och det gick jättebra. Så skönt. Trodde Elin skule vara jätteledsen. Men icke. Min duktiga Elin. Emma blev lite ledsen precis när hon tog sprutan, men va hon glad igen. Tack snälla mamma att du följde med.
Emma väger nu 11700 och är 85,5 lång. Elin i den ålder vägde 11100 och va 86 lång. Så Elin va lite smalare och en halv cm längre. Men sen va ju hon lite mer aktiv oxå ;o). Beror nog lite på det oxå. Emma är ju lite lugnare och försiktigare än va Elin va. Här kommer en bild på Elin när hon är i den åldern som Emma är i nu. Ungefär 18-19 månarder är hon nog här.



Elin




Elin igen :o). Å hon har blivit så stor nu. Men jag tycker allt att hon och Emma är rätt lika faktist.


Och här är lilla Emma. Visst de är inte helt lika men ändå rätt syskonlika.

Nehe nu ska jag fixa i ordning oss lite för trippen till a6.

Ha en bra dag.

Grattis Madde på födelesedagen :o).




Kommentarer
Postat av: mor

ja lite lika är dom men man ser hur lik elin är jonas hon oxå hoppas ni får en trevlig stund på A6 och att ni inte blir allt för fattiga :-)

2011-04-06 @ 17:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0