Hurtig vecka :o)

Ja förra veckan blev det många promenarder. Vill ju få så mycke steg som möjligt varje dag. I snitt ligger jag på omkring 16000 steg per dag. Men i fredags när jag jobbade natt så kom jag upp i 22580 steg :oD. Bra bra.
Och Angelica va så snäll att hon kom ner med fika på kvällen. Tack snälla för att du kom och höll mig sällskap en stund på en fredagskväll.

I torsdags va jag och Emma och hälsade på min goa jobbarkompis Malin. Hade aldrig varit hemma hos henne så vi tyckte det va dags. Angelica skulle igentligen  oxå följt med, men hennes dotter Hanna va sjuk :o(.
Men i alla fall så bor hon i hus i Norrhammar. Såååå FINT hade hon hemma. Och hon hade bakat så mycke gott. Hon hade bakat frallor, bullar o morotskaka :o). Jättgott va allt. Emma mumsade på för fullt :o). Så man va ju inte direkt hungring när man åkte där i från.
Men vi va i alla fall duktiga och gick i över 1 timme sen. Hon är ju oxå i med i tappa som jag. Jag tycker det är jättekul att ha koll på hur mycke man rör på sig varje dag. Och jag har verkligen börjat röra på mig mer och går till och med omvägar för att få fler steg :o). Jag kom upp i 90511 steg från tisdag-söndag. Rätt bra tycker jag allt :o). 65 km är det...

I söndags va det dags för Elins kalas för sina förskolekompisar. Vi gjorde det lite smidigt. Vi kokade korv och tog med alla 7 barnen bort till lekparken och va där hela kalaset. Och det va verkligen kanon. Vädret va hur underbart som helst. Och barnen va jätteduktiga. Lyssnade och bråkade inget :o). Vicktoria Alexias mamma stannade kvar och hjälpte till lite. Men det hade inte äns behövts för de va så snälla alla barn. De åt lite korv och glass. Sen gick vi hem hit och då fick de leta rätt på varsitt påskägg som fanns i trädgården. Sen satt alla på en filt i skuggan och åt godis. En toppendag verkligen.


Här gungar alla på den stora korg gungan. Den va nog mest populär tror jag.


Emma va självklart oxå med :o). Hon satt mest i sandlådan och lekte. Hon bara älskar det.


Här sitter de och äter godis.

I går va Cissi, Albin och Oskar här hela dagen. Så jag fixade lite mat och sen bakade jag och tjejerna
blåbärsmuffins. Så först åt vi lite. Sen packade vi en väska med lite muffins, saft och kaffe. Sen bar det i väg till
lekparken. Å va skönt det va där. Man bara satt där och njöt.


Elin och Albin cyklade dit.


Emma klättrade för fullt :o).


Men sandlådan är nog ändå favoriten. Hon kan sitta där hur länge som helst och bara gräva och hålla på.
Hm vi måste verkligen fylla på våran sandlåda så hon kan leka i våra hemma. Hon kan det nu me, men den behövs fyllas på lite...

När Jonas kom hem så tog vi med barnen ut på en lite runda i byn. Sen ville de till lekparken igen. Så vi gick dit en sväng till. Den där stora korggungan är bara sååå rolig. Jag, Elin o Emma gungade i den i går. Jonas puttade på oss. Sååå härlig är den. Emma och Elin bara gapskrattar (jag me ;o)). Det kittar i magen hela tiden. Testa att gunga högt i en sån, kan jag rekomendera :o).
Vi va verkligen ute hela dagen i går. Och det va bara sååå skönt ute.
Men på kvällen verkade inte Elin helt pigg. Hon va varm, så jag tog febern på henne. Och hon hade lite feber och hosta. Så hon fick stanna hemma från dagis i dag..


En mysig bild på mina goingar när de myser i soffan.

Hoppas ni får en toppen dag i det härliga vädert...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0