Ett årsen.

Nu är det ett årsen vi fick åka amulans in med Emma. När hon satte i halsen :o(. Kommer aldrig glömma den dagen. Det är i bland det hemskaste jag varit med om :o/. Men sen va det oxå jobbbigt när Elin svalde kronan. Fast ändå inte. Hon hade ju ändå inte problem att andas. Men ändå fick de gå igenom samma saker på sjukhuset. Och Elin va ju så pass stor att hon tyckte allt va hemst, stackan. Det har gjort henne sjukhus och doktorsrädd tyvärr.. Är så lycklig o tacksam att allt gick bra med lilla Emma den dagen. Och självklart för Elin oxå. Man tänker i bland, tänk om pengen lagts sig som ett lock i halsen och vi inte märkt något. För vi hade haft kompisar hemma så vi höll på att plocka in. Och hon låg och kollade på tv när det hände. Hon kom ju själv och fågade i fall det va farligt att svälja pengar :o/. Man får inte gå och tänka på sånt. Men jag tror nästan vi hade änglavakt båda gångerna....

Å vilka härliga dagar vi har haft här nu. Och vi har passa på att vara ute hela dagarna. Helt underbart. Vi har oxå varit i lekparken som vanligt då. Känns så bra att vi har en sån fin lekpark här ute. I bland är vi där 2 gånger om dagen. Vi bor ju bara ca 150 m där ifrån så det är ju nära och bra.
Och i måndags va vi där med Madde med familj. Vi hade med oss lite fika oxå :o).


Man bara njuter nu..

Får väl passa på att njuta nu, är bara 4,5 månard kvar tills jag börjar jobba igen :o/. Men vi har ju den härligaste tiden framför oss nu. Men nån gång måste man ju börja jobba igen. Jag har ju ändå varit hemma länge. 2 år. Sååå skönt har det varit, men va tiden gått fort :o/. Kan inte fatta att Emma snart är 2år. Det va ju inte längesen hon va nyfödd ju ;o). Men hon är bara för go. Hon pratar för fullt. Hon förstår allt man säger till henne och lyssnar faktist på vad man säger till henne. Knappt hennes storasyster gör det som är 5 år ;o).
När det är något hon vill så tar hon min hand och ska visa mig. Söt hon va på Elins dansuppvinsning som va i söndags. Då va hon så trött. Då tog hon min hand och sa hem. Vill du åka hem sa jag då. Ja sa hon och drog i väg med mig. Men det kunde vi ju inte. Hon tyckte väl det va sådär kul.
Men de va sååå duktiga. Har inte laddat ner de bilderna än. Får göra det nån dag så jag kan lägga ut nån bild.
Emma hon bara älskar Elin. Hon går här hemma och ropar Elinnnn, Elinnn i fall hon vill att hon ska leka med henne. Och Elin tar hand om sin lillasyster så bra. Hon hjälper henne med saker hon inte fixar själv. Och om Elin typ ska hämta en glass, tar hon alltid en till Emma oxå. Om vi är i affären och ska köpa nått godis el så. Så tar hon alltid till Emma oxå. Hon är så omtänksamm min Elin. Min stora tjej med många funderingar och frågor om livet. I bland vet man inte riktigt va man ska svara på alla hennes frågor...


Här degar de för fullt.

I morogn ska jag till doktorn igen. Lite nervöst är det faktist. Men jag hoppas på att det blir posetiva svar i alla fall. Har ju med båda barnen så jag har väl inte tid att vara nervös där heller för den delen ;o).

I går va vi hos Susse och hälsade på en sväng. Va såå längesen vi va där. Å va söt hennes mage är :o). Jag rensade min garderob lite i går. Så jag tog med lite kläder som jag hade när jag va gravid. Jag köpte typ inga mammakläder. Utan köpte bara en storlek större och sen är det ju ett sånt bra mode nu. Så man kan ju bara ha ett par leggins och en tunika el längre tröja bara. Perfekt :o).

I dag ska jag i väg och handla inför påsken. Vi ska ha lite kompisar här på kvällen. Blir nog en tur ner till påskelden med kan jag tänka mig.

Hoppas ni får bra dag.....

Kommentarer
Postat av: susse

Tack så mycket för kläderna =) Kraaaaam

2011-04-20 @ 18:15:44
URL: http://fiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0