Söndag

I fredags hade vi bara en såndär slappardag hemma. Emma sov nästan i 3 timmar mitt på dagen. Så då passade vi på att kolla på en barbie film, o Jonas låg o lekte med sin nya telefon. Hm fattar inte att det är så kul att sitta med den hela tiden. Jag visste det när han köpte den att han skulle göra det. Men nu kan ju inte han göra så mycke tack vara benet, så då är det ju ok. Men man får väl hoppas att det bara är nyhetensbehag som gör att han sitter med den så mycke. Kommer säkert lugna ner sig med den sen (hoppas jag).

Men sen bar det i väg till maxi för att handla lite. Jag hade kollat i nya buffe tidningen som man får från ICA. Där såg jag ett recpet på lammstek. Verkade så gott så det ville jag göra i helgen. Så vi köpte lamm, första gången för mig faktist. Sen skulle man göra någon rödbettssallad till med hallomiost (?). Verkade oxå jättegod.
Så det gjorde jag i går. Lite speciell smak är det ju men det va gott, men nog inget jag gör om igen. Men Emma verkade tycka det va gott i alla fall. Hon va rosa av rödbettorna i hela ansiktet.

Gott gott. Men det va lite att städa upp sen efter.

Elin tyckte väl att det va sådär gott tror jag. Men hon åt en bit kött och en potatis i alla fall.

I går på förmiddan ringde mamma o Olof hit o frågade i fall de fick komma o hälsa på. Självlart fick de det. Vi har inte träffats på hela veckan. Och det brukar vi minst göra 1 gång i veckan i alla fall. Sen ringde Susse till mig o då sa jag till henne att kommma oxå. Och mamma hade köpt massa gott fika på fiket :oD. Har verkligen saknat att vara hemma på helgerna. Har nästan jobbat varje helg det sista. Så nu va det skönt att vara hemma för en gång skull. Sen satt vi där i några timmar o tjatade o fikade. Hur mysigt som helst.  Då är det så tråkigt att min syster Madde inte bor närmre som hon med kan bara komma sådär spontant som det blev i går. Pratade i telefonen med henne i går när mamma o de kom. Tyckte så synd om henne då att inte hon med kunde vara med :o(. Men vi får hoppas att de flyttar närmre hit snart. För man saknar henne så mycke.

Sen på eftermiddan hade vi en lekträff i lekparken. Det va jag, Elin, Tina, Moa, Linn, Mattias, Madde, Engla o lilla Elvina. Emma sov tyvärr när vi skulle gå bort dit så hon missade det. Synd för hon hade oxå behövt komma ut o leka lite. Men hon får följa med nästa gång. Men barnen hade kul o vi föräldrar stod där o tjatade o passade de små. Jag hade det ju lugnt för min lilla va ju hemma :o).

Linn o Engla hade kul.

Elin o Moa hade oxå kul.

Efter det gick vi hem igen för att fixa maten. Och det tog ju en stund att göra den maten.

Efter maten fick både Elin o Emma lite godis i en skål. Emma fick väl kanske 2 bitar som vi klippte söndet i bitar. Det är första gången hon ¨får godis så i en skål. Hon va hellycklig :o). Så söta va de när de satt där med varsin skål o myste o kollade på tecknat.

goingarna

Jag o Emma gosar lite på morgonkvisten :o).
Ska försöka få en bra bild på mig, Elin o Emma som vi ska förstora upp. Eller på alla i hela familjen vill jag oxå ha och förstora upp .Men det är så svårt att få till bra bilder med alla. Emma vill inte sitta stilla så länge o Elin tycker det är sådär kul att vara med på bild nuförtiden :o(. Får vä fråga Susse el nån i fall hon vill ställa upp o ta en bild. Men hon glömmer nog inte hur det gick förra gången vi skulle göra det. Vi skulle ta en bild på alla oss för att vara med i Jp när vi precis hade fått Emma. Hm det blev ingen bra bild på någon av oss, och Elin bara tjurade o Emma grät. Så det slutade med att vi aldrig va med i tidningen att vi fått Emma, tråkigt faktist :o(.
Jaja nog om det.

Nu ska vi gå ut hela familjen. Sen i eftermidda blir det funky kidz för Elin.

Emma hon är så duktig på att dansa hon med. Så fort man säger till Emma, kan du dansa. Så börjar hon dansa runt för fullt. Så gulligt är det.

Hoppas ni får en härlig söndag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0