Måndag

Oj oj va flitig jag börjar bli på att skriva här då :op. Men det är faktist lite smidigare att skriva oftare än sällan faktist. Man kommer liksom inte riktigt i håg allt man hittar på annars. Inte för att  man skriver allt här vad som händer, men lite ialla fall.

I går va vi ute nästan hela dagen. Det va ju sååå härligt väder. Jag va inne o lånade Alexandras cykel som hon har en barnstol på där bak så Emma kunde åka med. Så jag Elin o Emma tog oss en cykeltur. Jättekul faktist. Så nästa vår så tänkte jag inskaffa mig en cykel med barnstol där bak. Emma tyckte me det va kul.

godingen

Jag o Emma ska ut och cykla.

Elin som över på att slänga lasso :o).

Elin o Emma som leker på Elins rum :o).
Elin ser ut som en trollunge.

Efter många timmar ute så skulle vi gå in för att fixa lite mat o sånt. Emma blev så sur. Grät för fullt. Hon älskar ju att vara ute. Hon bara går runt o lullar runt o leker lite med allt möjligt. Sitter i sandlådan b l a. Kul är det för Elin är nästan tvärtom. Hon sitter gärna inne i värmen o leker i stället. Hon tycker ju det är jobbigt med att ta på sig alla kläder man måste ha på sig nu me.
Gjorde en ny maträtt igen i går. Paprikor fyllda med tacoköttfärs, med massa sallad, gräddfil, rödlök, tacochips o avokado till. Jättegott va det. Emma o Elin tyckte med det va gott :oD. Inte allt som går hem hos dem så man blir jätteglad när de väl äter.
Emma har oxå blivit duktig på att äta själv med sked. Tycker jag är bra, i stället för att äta allt med händerna. Blir ju lite mindre kladd om man säger så.  Ok det tar lite längre tid att äta o hon får ju liksom inte upp allt på skeden, så man får hjälpa till lite, men det gör ju inget. Det viktigaste är ju att hon gör framsteg :o).

Sen blev det självklart ensam mamma söker. Man känner ju igen sig rätt bra där Petra bor. Jag o Jonas bodde ju där innan vi flyttade hit.

I dag har vi inte gjort mycke. Bakat äppelpaj o vanlijsås. Blir lite mer fika här hemma när Jonas är hemma, själv så fikar jag aldrig när jag är hemma själv med barnen. Men Jonas är ju ett lite fikatroll :op. Det trodde ni inte va?

I dag blir det egna gjorda potatisbullar, med lök o bacon i. Så gott är det. Elin älskar det. Jag gör nästan potatismos av det, kryddar lite, lägger i en ägg gula, det stekta baconet o löken. Gör små platta bullar av det o lägger dem i ströbröd o sen steker dem. Det går hem här hemma i alla fall.
Som sagt jag tycker ju det är rätt kul att laga mat, särskilt att göra nya matträtter. Jag testar nya matträtter flera gånger i veckan. Hittade massa nya nu i helgen som jag ska testa i veckan. Kul kul.
Emma brukar sitta med mig i köket o kolla på. Elin hjälper till i bland i fall hon är på humör :o).

Nehe nu ska jag väl fixa lite mat här.

Ha en mysig kväll.




Kommentarer
Postat av: Susse

Tack =) Du har rätt söta döttrar ;) Eller helt underbara faktiskt ! Kram

2010-10-19 @ 13:26:44
URL: http://fiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0