Kräftskiva

I torsdags va jag då på bio med Tessan, Angelica  och Malin. De va snälla o bjöd mig på bion o popcorn o dricka. För att jag fyller år nästan vecka.Tack tjejer jättesnällt :o). Vi gick på Julia Roberts film, kommer inte i håg va den hette. Inte riktigt i min smak om jag får säga min mening. Men helt ok.  Lite väl lång. Men det va ju trevligt sällskap :o).
Har ju väntat länge på att detta biobesök ska bli av. Så jag brydde mig inte så mycke va det va för film vi skulle se. Det började ju snöa oxå precis innan vi skulle åka in. Och självklart har man ju fortfarande sommardäck. Så jag visste inte i fall biobesöket skulle bli av i alla fall. Men det slutade sen. Men när vi skulle åka hem så började det snöa rejält. Men det gick bra hem i alla fall :oD.

På fredags morgonen vaknar jag av att Elin är jätteglad. För det ligger massa snö ute. Hm jag blev dock inte lika lycklig för jag skulle in till stan för att hämta Filippa och hade fortfande sommardäck. Men det hann smälta bort tills vi skulle åka in till stan.
Det va jag Susse, Elin o Emma som gav oss i väg. Lite sena som vanligt. Kommer väl ca 10-15 min försent (typiskt oss). Hittar först inte till skolan, får fråga nån liten tjej på vägen. Kommer sen fram dit, då står hon inte där. Vi kör sakta förbiskolan o ska vända. Där står en tjej som liknar Fillippa, så jag tutar. Men hon vänder bara bort. Så jag stannar bilen o springer ut för att kolla i fall det va hon. Stackas tjejer blev väl livrädd när en tokig tjej kommer springade. För det va ju inte Filippa. Så jag springer tillbaka till bilen. Samtidigt så står det 2 barn i Filippas ålder o i aktar oss. Tror väl inte vi är kloka som åker omkring utanför skolan. Helt plötsligt står i alla fall Filippa där utanför skolan, till min lättnad. Hade ju inte varit kul att ringa till Madde o säga att jag tappat bort hennes dotter :o/. Men hon hade gått in i skolan i gen för att vänta, för som sagt vi va ju lite sena ;op.
jaja nog om det. Sen bar det iväg till Maxi för att handla lite myyys till kvällen. Blev lite godis. Lite god matt som jag och Susse fixade. För Susse o Tias va oxå hos oss på kvällen för att kolla på Idol :o). Så det vlev lite god mat o godis o Idol. Elin va jätteglad för sin nattgäst.

myser tjejerna

Här ska de sova.
Elin hade velat gå o lägg sig i flera timmar, för hon tycker det är såååå spännande att hon ska sova över :o)

Sen sov de hela natten tills jag hörde dem vid 06.25 i morse :o/. Elin brukar nästan sova till 9.00 på lördagar för hon gått upp tidigt  hela v. Men de gick inte upp förrens vid halv 8 för Emma vaknade då. Men jag hörde tissel o tassel där ute minsann innan det :o).

Till frukost blev det plättar till tjejerna. Jonas o Emma ville självklart oxå ha :o).




I dag har de spelat lite wii, tills de bara bråkade :op. Målat, lekt gömma leken, ätit mat, ätit glass. Ja lite allt möjligt.
Själv har jag gjort 3 tacopajer. Skulle bara gjort 1 egentligen. Men när jag ändå gjorde så sa jag till mamma att jag gjorde åt henne me. Vi ska nämligen på knytkalas kräftskiva ikväll till min morbror Bosse o Mia. Ska bli jättekul attt träffa hela släkten. Då skulle jag o mamma tagit med oss paj o resten av syskolskaran köpa glass. Men fick höra nu att Victor, Johanna, Madde, Tias m familj o Madde, Per o Neo inte kommer i kväll :o(. Tråkigt. Vicktor o Johanna är sjuka. Neo har varit vaken halva natten så Madde o Per va jättetrötta. Engla o Elvina va jätteförskylda så de skulle me stanna hemma :o(. Tråkigt. Men så är det när man har barn.

Tacopajerna, fina va ? :o)

Min snälla mamma va här innan. Hon hade varit på maxi o handlat. Och hon köpta 2 jätte söta stjolar till Emma o Elin. Och strumpor till mig o Elin . Så snäll hon är. Tack snälla mamma, finns ingen bättre.

Visst va de fina :o).

Nehe nu ska jag återgå till mitt förberdande för i kväll. Måste fixa i ordning oss här.

Hoppas ni får en mysig lördagskväll.

kramis




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0