Höst

Å det är bara så härligt ute nu. Jag bara ÄLSKAR hösten. Så vi har haft många härliga dagar jag o min familj ute.
Emma hon trivs verkligen o vara ute o gå o springa i trädgården. Numera kan hon till o med sitta i sandlådan utan att äta sanden :o). Hon kom väl på att det inte va så gott i alla fall att äta sand kanske :op.

Min goa Elin som gungar

Emma leker i sandlådan i den nya lekparken.

gungar de

Förra helgen så packade vi ryggsäcken med lite fika o gick ut i skogen för lite svampplock och mys.

Fikar lite.
 
Jo förra veckan blev jag faster igen till en liten Elvina. Å så liten o söt hon är. Vi var där nere i måndags o kollade på henne för första gången. Men vad man glömmer fort att de är så små när de är nyfödda. Det känns som mina aldrig har varit så små. Men det har de ju :o). Men jag fick ju knappt hålla henne för Emma blev så avundsjuk o ledsen då :o(.

Jag o Elvina
Ett jättestort grattis till Madde o Mattias.


Den stolte pappan :o)

Kolla va liten o söt hon är.

I måndags så opererade Jonas sitt ben igen så nu är han hemma 2 veckor. Så nu har jag "3" barn att ta hand om denna veckan :op. Men än så länge går det faktist bra.

I fredags va Cissi, Albin o Oksar här några timmar på dagen för lite lek :o). Annars kan fredagarna va lite sega så där när Elin är hemma o inte har någon att leka med. Sen tycker Emma det är kul med att ha någon gämårig att "leka" med :o) (brevid)
Sen lite senare så kom Madde, Per, Filippa o Neo på lite fika. Alltid lika kul att träffa dem. Neo har blivit så stor nu. Sååå SÖT är han.

Hittade så fina tavlor på tradera som jag budade i vann. Fina va? hänger nu i min hall.



Emma är så rolig nu. I bland det roligaste hon vet är att klättra upp i Elins säng o stå o tända o släcka hennes lampa som hon har över sängen. Så lycklig är hon när hon står där.

Hm skulle vänt på den bilden.

En annan rolig sysselsättning är att sätta sig inne i garderoben i hallen o slänga ut alla skor eller bara gömma sig där inne så man inte hittar henne. Om man ropar på henne så svarar hon ju inte direkt. Sitter bara där inne helt tyst o man blir jätte orolig. Men sen öppnar hon o bara skrattar :oD.Min knäppfia.


Tog kort på Emmas härliga lockar som hon fått nu när håret växt ut nu :o). Så fin är hon.

Elin plockar löv.

lek i sandlådan.

Elin o Emma kan faktist leka lite nu tillsammans på hennes rum. Det är sååå kul att se. Och Elin är ju den bästa tycker Emma. Hon bara skinner upp när hon ser Elin. Och det första hon gör på morgonen är att krypa upp hos Elin o gosa med henne.

hm lite syskonmys. inte så bra bild men de kramas mycke i allafall :o).

Emma myser lite i Elins puff. Detta är tidigt på morgonen innan Elin vaknat. Då får vi passa på att låna puffen :op.

Min going <3.

I dag har Elins kompisar Olle o Alexia och deras mommor o syskon följt med hem efter dagis.Så det va fullt ös här ett tag. Men det är bara roligt. Tyvärr har ju inte Elin så mycke kompisar här ute. Moa går ju på dagis nästan hela dagarna så det finns inte mycke tid för lek där tyvärr. De lekte förra fredagen. De hade så kul :o). Så jag får försöka fixa till lite lekdagar med kompisar åt henne då hon inte går på dagis. Blir lätt lite långtråkigt för henne här annars. Och på öppnaförskolan på måndagar här ute finns det ingen i hennes ålder att leka med så det känns som det inte spelar nån roll att gå dit längre. I så fall för Emmas skull men jag kan ju lika väl åka till öppnaförskolan i Tenhult för hennes skull. Men vi träffar ju rätt mycke kompisar som har barn i hennes ålder så det spelar ju ingen roll det heller. Tror inte hon bryr sig så mycke. Än så räcker mamma till rätt bra för lek :o). Men hon kan faktist sitta hur länge som helst själv o leka på Elins rum. Bra tycker jag.

Nehe nu får jag väl ta hand om min familj. Detta inlägg tog 2 dagar att göra. Har nästan ingen tid för detta längre. Men jag ska försöka skriva oftare så tar det ju inte så lång tid att skriva heller. Men varje kort tar nästan 5 min att ladda ner, då det är ju därför det tar tid.

Hoppas ni får en härlig helg. Det ska jag ha för jag ska vara ledig. Har jobbar mycke helger nu så det ska vara skönt att vara ledig. Men om inte Jonas hade opererat benet hade jag säkert jobbar något pass för de behövde folk. Jaja men nu får jag njuta i helgen i stället. Fast det blir ju lite mer att ta hand om när inte Jonas kan hjälpa till med något :os. Men så är det.

Ha det gott













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0