Fika

I tisdags efter Elin va på dagis åkte vi in till stan en sväng. För Jonas skulle köpa något till garaget på byggmax. Han håller på att bygga om lite där. Sen efter det så åkte vi upp till IKEA för att äta där. Jättegott o billigt oxå. Emma åt jättebra. Hon satt  o norpade köttbullar från min tallrik. Köpte en tallrik till Elin o Emma tillsammans, för de äter ju inte så mycke. Blev fika på det med. Kaffe o Bulle för 2 personer 10 kr :oD. Glass ingick till Elin o Emma så de va nöjda med det.
Träffade på Lotta där med. Kul, hade inte träffat henne på jättelänge. Kul att se hennes "lilla" Ebba. Men man kan inte säga att hon är så liten längre, hon är ju 2 år o rätt lång för sin ålder, såååå SÖT är hon. Hennes föräldrar bor  här ute, så jag sa till henne att komma förbi i fall hon vill när hon va där o hälsade på. Hon har faktist gjort det några gånger men nu va det ett tag sen. Får hoppas att hon gör det snart då :o). Alltid lika kul att träffa henne.
På kvällen va vi på föräldrarmöte. Kul att få se lite va de sysslar med på dagis med våra små liv.

I går va jag o fikade på fiket med Anna, Arvid, Vicktoria o Antonia. Emma fick stanna hemma hos pappa så jag fick fika lite lung o ro för en gångs skull :o).
Sen på eftermiddan kom Sandra, Thea o Hanna hit för att fira Emma. Bättre sent en aldrig. Nejdå jag hade faktist inte tänkt att fira henne så med kompisar, för hon är ju så liten än så hon vet ju inte va det är. Men nu hade Sandra köpt present till henne så då ville vi ju gäran fira ändå :o). Barnen hade jättekul som vanligt :o). Och vi mammor satt mest o tjatade.

I kväll ska jag på bio med Tessan, Malin o Angelica. vet inte i fall Gunilla o Linda skulle med oxå. Blir mysigt :o).

I morgon ska Filippa sova över här. Ni kan ju gissa vem som är lycklig här hemma för det :op. Sen på lördag ska vi på kräftskiva hos Mia o Bosse i Fagerhult. Jonas kan inte följa med för de har både katt o hund :o(. Så jag tar med mig Elin dit så får han vara hemma med Emma. Så Filippa åker med dit så är Madde där o följer med dem hem sen då. Men det ska bli kul att gå på kräftskiva med släkten. Förra gången va jag höggravid. Jag va beräknad det datumet kräftskivan va. Och sen va Carina fortafande i liv då. Kommer vara tomt utan henne :o(...

Hoppas ni får en skön dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0