Virka

I går va jag med mamma på Eko hallen. Och då va vi inne på lerboden o handlade lite till det jag tänkte virka på syjuntan :o). Jag skrattar fortfarande själv när jag säger det. Är inte rikigt van än :op (om jag nånsin blir). Men det ska nog bli bra.
Och innan vi åkte så kollade jag lite på nätet vad man kunde göra. Och då hittade jag jättesöta djur man kunde viraka. Tyckte de här va söta. Så jag köpte garn, mönster och virknål. Men när vi kom hem och satte oss o skulle börja. Eller mamma skulle visa hur man gör. Det va ju lättare sagt än gjort ska jag säga. Satt nog där i 2 timmar o kom ingenstans :o/. Så nu ska vi ditt igen o försöka. För i morgon gäller det :o). Får väl fråga Madde om hjälp annars, för hon är jätteduktig på att virka. När vi va på lerboden hittade jag massa annat sött oxå man kunde virka. Det va bla en liten görn prinssestårta, muffins o godis. Men det tänkter jag inte ge mig på förrens jag kan virka. Eller i fall jag nånsin lär mig. När jag satt där med mamma så va det som att gå tillbaka si en så där 20 år. Man satt där på syslöjden o fattade inte så mycke. Då när jag satt där med mamma kom jag på varför jag   verken sytt, stickat el virkat sen syslöjden. Jag va verkligen inte duktig på det då. Men jag hoppas verkligen att jag kan lära mig det nu.  Men det återstår att se. Det kanske slutar med att jag sitter o virkar en grytlapp i stället :o).Men nu ska jag vara posetiv, för jag vill verkligen lära mig....
                 

Här va godiset man kunde göra.

Nehe nu är det bäst att vi åker i väg till mamma.

Ha det gott

Tänker på moster Nina i dag. I dag är det 1 år av sorg och saknad ♥ ♥ ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0