Tisdag

I dag fick Elin stanna hemma från dagis. Ville inte ge mig ut i detta vädret i onödan. Så vi får väl mysa lite hemma  i stället. Fast det känns som hon varit hemma jättemycke nu från dagis. Först va det lov, sen va hon sjuk och sen förra v va jag sjuk. Så hon har gått 2 dagar på dagis på 3 veckor. Kan ju meddela att hon har massa energi att göra av med nu. Så när Emma sovit och om det slutar snöa så får vi ge oss ut i snön och åka lite pulka. Mindre lätt med Emma. Men det får väl gå.

I går va vi på öppnaförskolan här ute. Och det va oxå ett tag sen vi va där. Helene hade bakat lussekatter som vi fick till fikat. Mysigt. Känns som det inte är länge kvar till jul nu. Tänk att det är första advent nu på söndag, helt otroligt. Så det blir att sätt upp lite stjärnor till helgen. Och om Elin är hemma i morgon oxå så ska vi baka lussekatter. Jonas får handla till detta. Om jag visste att hon skulle va hemma i dag hade jag inhandlat det tills i dag. Men det är ju inte lätt o veta...


Här åker Emma lite pulka till öppnaförskolan.


Elin som är lycklig för all snön.

Å den 6 dec har jag och Cissi bestämt att vi ska åka till Ullared :oD. Ska bli såå KUL. Vi ska först bara gå in på leksaksavdelningen och köpa de  leksaker vi vill ha till barnen. Sen blir det väl att vi går en sväng oxå. Det är en måndag, hoppas vi på att det inte blir sååå mycke folk då. Jonas och Per ska vara hemma med barnen..
Jag har tänkt att jag ska köpa alla julklappar till barnen där i alla fall.

I morgon blir det pysselkväll hos Madde. Förra veckan fick vi ställa in för jag och Madde va inte pigga. Men i morgon blir det nog av. Då ska jag börja med min giraff. Måste få hjälp av mamma med min nalle för den ser inte klok ut. Jaja det är ju min första men ändå. Jag har ju gjort färdigt allt. Men sen när jag ska sätta i hop den blir det inte bra. Det står inte nånstans hur man ska göra heller och jag som är nybörjare vet ju inte alls..
Men Elin säger att den blir sååå FIN mamma jag lovar, söt hon är.

På fredag ska vi ut och äta med jobbet. Hoppas det blir kul, för jag har inte varit ute på 1,5 år ungefär. Om man inte räknar med björnholmen i sommras. Men jag ska jobba sen på lördag kl 12.00, så det blir lungt...

Nu ska vi visst måla lite här :o).

Ha en mysig dag i snön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0