Snö :o)

Vi har en lycklig tjej här hemma, för snön :o). Men vi har inte än kunnat gå ut  i det. Elin har haft feber sen i torsdags förra veckan. Och i dag är den första dagen hon är feberfri. Så det höll i sig ett tag. Emma är genomförskyld :o/. Och i går hade hon lite feber oxå. Men i dag verkar hon vara bättre faktist. Så Elin går här o tjatar att hon vill gå ut. Men kl är bara 9.00 så jag tror vi väntar lite i alla fall. Men det har varit rätt drygt att vara hemma så här länge. Tror vi har gått igenom alla spel att antal gånger nu. Så vi får nog köpa lite nya i julklapp för man är rätt trött på de man har nu.
Sen har det ju degats som Elin uttrycker sig. Målat en hel del. Så jag får väl köpa nytt papper me kan jag tänka mig :op.


En febrig liten tjej som myser i soffan.


En stolt liten tjej som ska sova borta för första gången i sitt liv :o)


Systra mys


pill pill :o)


Här degar hon. Det syns på ögonen att hon inte är riktigt pigg :o/.


Men i alla fall så i lördags så sov Elin o Emma hos mamma. Madde, Filippa och Neo va oxå där och sov över. Så Elin va sååå GLAD för att sova där. Och Det hade gått jättebra med Emma. Det va ju första gången hon sov borta. Men de hade bara lagt henne i sängen vid 20.00. Och inte ett ljud från henne. Min duktiga tjej :o). Mamma hade bara fått stoppa in tutten några gånger på natten, men det brukar jag me få göra i bland här hemma.

Vi hade i alla fall det lungt och mysigt här hemma. Jag hade gjort ungersk gulachgryta(stava?). Och till efterrätt cupecakes. Blev lite väl söta kan jag tycka. Tror nog att choklad cupcakes är godare. Så det får jag testa och göra nån gång.


Här sitter Sandra o Cissi.


Cissi och hennes Per.


Bilden blev tyvärt suddig :o/. Men fick ingen annan på honom.


Min älskling <3

Jag blev då inte med på något kort för det va ju jag som tog alla kort :op.

Jag fick så fina presenter från Sandra o Cissi. Från Sandra fick jag ett jättefint fat från VILLAGE min nya favvo affär :o). Och av Cissi, en jättefin blomma. Tack tjejer och tack för en mysig kväll.


Denna va från Sandra, antar att det va från Andreas me :op. Jag o Cissi hade till och med suttit o kollat på detta fat i katalogen. Så jag blev jätteglad :oD.


Och denna fina blomma fick jag av Cissi o Per. Tack snälla.


Vi har äntligen fått upp en tavla i våran hall i trappan ner. Blev jättebra om jag får säga det själv :o).

Nu ska vi åka iväg till mamma. Jag ska virka färdigt min ena nalle el va det är. Har bara benen o armarna kvar. Och jag hade ingen stoppning hemma, Så jag ska få lite av mamma. Har gått jättefort o rätt lätt att göra den faktist :o).

Hoppas ni får en bra dag i snön. Och kör försiktigt.

Elin får vara ute hos mamma o leka med hundarna. Det tycker hon nog ska  bli kul.

Ha det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0