Mina goingar

Vi va ute i snön innan vi åke till mamma i går. Å va kul de tyckte det va. Eller Elin tyckte väl det mest va kul. Men Emma stod o kolla på när Elin och jag gjorde snögubbe och lekte lite i snön. Det tyckte hon va lika kul, för hon skrattade åt oss :oD.


En lycklig tjej :o)


Snutten skulle självklart med.


Här tänder Jonas o Elin våran snölykta.

Elin hon är så rolig. Hon säger så roliga saker i bland. I helgen när jag skulle köra henne till mamma, så sa hon så här. När jag blir större mamma, får jag låna pengar av er då? Så jag kan köpanya kläder å så där. Men när du blir stor sa jag, då får du ju jobba.  Då kan jag jobba på ditt jobb mamma, det skulle väl vara roligt mamma. Sa hon. Va roligt att jobba med dig mamma sa hon :oD. Söt hon är. För hon måste köpa nya kläder för de är ju försmå när hon blivit stor menar hon på. Hon säger ofta så där roliga saker.

Emma är rolig hon me. Hon kan och förstår så mycke nu. När man säger kan du sitta ner, så gör hon det. Hon skickar massa släng pussar. Hon dansar för fullt när man säger till henne att dansa. Hon säger mamma, pappa, titta, hej, buuu. Hon äter själv, med händerna (och det är mat överallt). Hon visar vad hon vill ha. Om tex Elin sitter o äter clemenin. Så går hon ut till mig i köket o pekar på bänken där det ligger clementiner o säger ba ba. Så då vill hon med ha det, självklart :op. Hon kramar, gosar o pussar i fall man frågar om man får det. Hon försöker klä på sig kläder själv. När jag säger, nu ska vi byta blöja, så går hon till toaletten till skötbordet o väntar på mig. De inte är inte dumma de små liven.

Sen innan dagis tänkte jag gå in på den nya blomsterbutiken som öppnar i dag. Tänkte jag kunde hitta nån fin present till min goa vän Angelica som fyllde år i går. Annars så får det bli butiken, de har ju oxå massa fint :o).

Ha det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0