Jobbiga dagar för lilla Emma

Det känns inte annat än att Emma är sjuk. Jag vet inte hur länge nu hon har haft hosta o varit allmät förskyld. Men natten mellan sön-mån höll hon på att vakna o hosta hela natten. Tog då febern på henne på morgonen o hon hade feber 38,5. Så det va bara att stanna hemma den dagen. Men hon va rätt så pigg ändå. På tis va Elin på dagis som vanligt för hon va ju pigg o Emma verkade bättre.
Va på BVC med Emma på tisdagen. Hon vägde 9 kg o är 72,5 lång :o). Min knubbis. Så go. Men i alla fall så tyckte hon på Bvc att hon va roslig så en läkare lyssnade på henne men hon tyckte det lät bra ändå. Men Angelica som hon heter då som jag har på Bvc tyckte att om hon blev sämre så skulle vi söka läkare. På eftermiddan började Emma spy o blir dålig i magen o hostar jättemycke :o(. Stackan. Hon fick feber i gen oxå.

Så den natten va inte heller rolig. Hostade en hel del. Men spydde inte. Spydde bara nårga gånger så det kändes inte som maginfluensa heller.
Men natten mellan ons-torsdag va hemsk. Då hostade hon typ hela tiden. Jag tänkte nästan att nu får vi åka in på natten med henne. MEn jag ringde in till barnakuten för vårdecentralen va ju stängd. Alltid ska det hända sånt här på helger el helgdagar det är ju typiskt. Men vi fick tid direkt.
Det är visst något fyrskyldningsvirus som har satt sig i magen oxå, ingen maginfluensa allså :o). Skönt tycker vi :op.. Jag har ju matat henne hela tiden med sked för att hon inte ska spy. Så när de vägde henne så hade hon inte gått ner något :oD. De tyckte att jag hade gjort ett super bara jobb :oD. Kändes bra för det känns som det ända jag gjorde va att torka spy, byta böjor o mata med sked så hon inte blev uttorkad. Så då hade jag gjort rätt i alla fall.
I natt så sov hon nästan hela natten utan att hosta något :o). Så skönt så nu känns det som att hon äntligen börjar bli bättre. Men hon har spytt 1 gång i dag. Men hon är jättedålig i magen :o(. Äter bara nån dl åt gången, bara majsvälling. Det är ju bra för magen. Matar lite med sked saft oxå för att hon ska få i sig lite kalorier oxå.

Nu har vi faktist varit ute 1 1/2 o gått. Så skönt. Varit inne mest med Emma nu när hon varit sjuk. Sen när vi kom hem tog jag o Elin en glass o satte oss på trappan o njöt lite. Så kom Tias o Engla förbi o hälsade på.

Nu måste jag nog i väg o handla lite. Vi ska göra tacos i kväll.

Så denna veckan har väl inte varit den händelserikaste veckan direkt :o(. Så jobbigt när de små blir sjuka. Lättare när de är så stora som Elin, de kan ju säga  hur de mår i alla fall.


Så här go o glad kan man vara fast man är sjuk :o)


pill pill

Hoppas ni får en bra helg.

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0