Snö kaos

I fredags va vi hemma o myste. Bakade pizzabullar. Emma sov hela tiden så det gick jättebra. Elin va så duktig och hjälpte till.
Men mitt i allt så blev hon hungrig självklart. Så hon började tina upp bröd själv i mickron. Bredde mackorna själv och åt. Stor min tjej börjar bli nu.
Så jag fick baka färdigt själv. Sen åkte vi till mamma på jobbet och bjöd på pizzabullar. De blev jättegoda faktist.



Vi va hos mamma o hälsade på o torsdags me. Emma fick då sitta i hoppgungan. Tyckte hon va jättekul.

Ser rätt nöjd ut va??

I helgen va det jobb för min del då. Gick jättebra. Skönt att komma hemifrån lite. Tror man uppskattar mer att vara hemma när man får hoppa in och jobba lite då och då. Bra för Jonas med och känna på att vara hemma själv med barnen med. Har ju inte hänt så många gånger precis :o). Men det hade gått jättebra.
I alla fall med Emma. Annat är det ju med Elin. Hon är ju så MAMMIG om man säger så. Jag slutade ju 22.00 på söndags kvällen. Gissa vem som va ledsen hemma då? Elin. Hon ville inte gå och lägga sig utan mig, så hon va sååååå ledsen. Så när jag kom hem fick jag gå och lägga mig med henne direkt. Hon hade varit så orolig sa hon. Söt hon är. Hm undra hur det ska gå när jag jóbbar natt på fredag  då?

På lördagen va Elin o lekte med Noel här borta på gatan. Jonas o Emma hade oxå följt med. De har ju 2 små tvillingar på 4 veckor. Så söta. Första gången Jonas går i väg med båda och träffa en annan pappa så barnen får leka. Som sagt bra för honom att få ta lite ansvar för dem, det är ju alltid jag som gör sånt annars..

I går kom det ju såååååå mycke snö igen. Jag skulle gå bort med Elin till Moa för att de skulle baka innan öppnaförskolan. Gick ju inte gå med vagnen. Så jag fick bära Emma bort dit. Det är inte långt till dem. Men hon börjar bli tung och sen låg det nästan 20 cm snö på vägen så man fick pulsa fram i. Sen är man rädd att trilla oxå med henne i famnen. men det gick bra. Tog bilen bort sen. Blev ju lite jobbigt att komma i väg där i från sen. Både jag o Tina körde fast. De hade ju inte skottat nånstans här ute. Så vi fick hjälpas åt att putta i väg bilarna. Men det gick till slut i alla fall.

I morgon ska vi åka till Falköping och hälsa på Madde, Per o lilla Neo. Å det ska bli såååå mysigt. Länktar såååå.
Han är ju så liten än. Bara 6 dagar gammal. Det går jättebra med honom i alla fall. Amming och allt. Skönt för dem. Hoppas vädet håller i sig nu så att det inte kommer massa snö till nu. För på söndag bär det av till Ullared :oD. Så kul.

I dag blir det nog att åka til a6 en sväng. Måste köpa present till Neo. Och sen är vi hembjudna till Sandra, Ade, Thea och Hanna på lördag för att fira Thea som fyllt 5 år. Vet inte va jag ska köpa till henne, men det blir väl nått tjejit som Sandra sa att hon önskar sig :o).

En glad tjej.

Hoppas ni får en skön dag.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0