Min nya frisyr



Det blev lite kortare än jag hade tänkt mig från början. Men jag är nöjd faktist. Skönt att klippa bort allt det slitna. Så nu har jag ett friskt fint hår :o). Blir säkert att jag sparar ut mitt hår igen. Men just nu ska jag ha det så här i alla fall :o). Jonas tyckte oxå det belv fint faktist han som va sååååå emot att jag skulle klippa av mig håret. Skönt. Jag är hans nya flickvän säger han ;op.

Det hade gått bra för mamma att ha Emma i alla fall. Hon åt bara lite dåligt. Men det går ju ingen nöd på henne precis, hon har ju lite reserver om man säger så :o).

I måndags va jag, Elin, Emma, Angelica, Hanna, Fia, Malcolm, Melwin o Eddie och hälsade på Ida. Det va kul :o).

I tisdags va jag o Vicktoria o fikade på fiket med våra "bebisar". När slutar de va bebisar igentligen? Min är 6 mån och hennes är snart 9 mån. Är de fortfarande bebisar tro? De är ju rätt små fortfande tycker man ju.
Vi satt där några timmar o tajatade o fikade. Alltid lika trevligt.

På ons va jag då och klippte mig. Åkte o hämtade Elin lite tidigare, sen va vi hos mamma några timmar. Susse va oxå där.

Torsdag va en fullspäckad dag från morgon till kväll.
På förmiddan va jag på stan me Angelica. Så skönt väder va det. Man blir så glad nu när våren äntligen är här.
Hittade lite som vanligt :o).
Tack Angelica för en mysig dag..

Sen efter dagis åkte vi med Vicktoria och Alexia hem så de fick leka lite till. Jag o Vicktoria gräddade vofflor. Det va ju voffeldagen. Barnen lekte o vi satt o tjatade o tog hand om våra minsta.

På kvällen va vi hemma hos svärföräldrarna för att fira Ann-mari.

Va något trött sen efter den dagen.

På fredagen va vi med Victoria, Alexia o Antonia på Monkey town. Synd att det va så fint väder. Hade varit bättre att åka till stadsparken, men det är inte lätt att mata de små där uppe direkt, så vi tyckte det va smidigast att åka dit.
Men vi hade kul i alla fall :o).

Äter de för fullt

Vicktoria

Tack för en kul dag :o)

Efter det så åkte jag, Elin o Emma ner till stan för att byta lite jag köpte dagen innan.
Elin va så duktigt hela tiden. Gick o höll i vagnen. Min stora tjej. Jag lovade henne i fall hon va snäll och det gick smidit så skulle vi gå o köpa godis. Det va ju fredag. Så när vi va klara på stan så gick vi o köpte godis på godis huset. Så gick hon med sin påse på stan på väg till bilen . Lycklig för sin godis påse. Då ramlar hon rätt fam på gatan o tappar ut allt sitt godis. Tyckte så synd om henne då. För hon va så glad, och för att hon varit så duktig med. Så vi fick bara slänga det :o(. Tårarana rann ner för hennes kinder. Å då värkte mitt mamma hjärta. Men vi köpte nytt sen i Tenhult :o). Då blev hon glad igen.

Lördagen va vi hos pappa för att fira honom.

Pappa o Emma (hon äter på papper).

Hela syskonskaran va där med sina barn. Kul. Vi har träffats jättemycke nu det sista :o). Elin va såååå glad för att Filippa skulle komma. Hon stod o kollade i fönstret hur mycke som helst, till slut gick hon ut för att vänta på henne. De va lite senare än oss för Filippa spelade badminton..
Sen lekte de för fullt. Lilla Neo va självkart med. Han har växt en hel del sen han föddes för 4 veckor sen. Han har gått upp 1,2 kg sen dess tror jag det va...

På kvällen grillade vi för första gången i år. Hm och det kommer nog ske ett X antal gånger till detta året kan jag tänka mig om jag känne min sambo rätt.
Men gott va det :o).



På söndagen jobbade jag hela dagen. Men jobbade med Tessan o Jenni så det va ju inga problem ;o). Timmarna bara flög förbi.
Men i dag va man rätt trött när Emma vaknde 0615. Då gjorde man allt för att hon skulle somna om. Efter ett tag gjorde hon det efter välling o blöjbyte. Men då vaknade självklart Elin.. Så jag gick upp och gjorde frukost till henne o satte på en film och hoppades på att få sova lite till. Men det va ju lönlöst. Elin hade hela tiden något att säga el något jag skulle göra, så det va bara att gå upp :o(.
Men det va öppnaförskolan i dag så jag frågade Tina i falll det gick bra att Elin följde med dem. Och det va det :o). Tack snälla. Fick sova 1 timme i alla fall, för Emma va lagom trött när hon gått. Så det va skönt.

I morgon ska jag in till stan för att fixa present till Hanna. Vi ska på kalas där på ons eftermidda.

Ska träffa Vicktora nån dag me sa vi.

Nu ska jag natta lill Emma.

Ha en mysig kväll.

Kramis


Kommentarer
Postat av: Erik Börjesson

Hej!!! Självklart kommer jag ihåg, hur skulle jag kunna glömma alla roliga minnen från Gården :) Vilka söta barn du har, och vad roligt att du hörde av dig. Det är verkligen år och dagar sedan. Ja, jag har flytt Halmstad och Gullbranna och bor i Stockholm och sysslar med IT på Byggmax huvudkontor. Vad hittar du på? Vad har hänt sedan sist? Haha, ja i korta drag alltså? ;) Mig i korthet är väl efter gymnasiet blev det lumpen i Karlsborg, civ ing i Industriell ekonomi i Luleå och sedan Byggmax huvudkontor i Stockholm. Bor i en trea med min tjej Lema och min snart 2 mån gamla bebis Elvira. Och bloggar som Toastmasterkillen som du märkt :) kul att få kontakt igen, kram Erik

2010-03-29 @ 23:06:00
URL: http://www.toastmasterkillen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0