Fullt upp!

Hinner aldrig sitta här o skriva längre känns det som. Har verkligen fullt upp hela tiden, nästan i alla fall :o). fast det är bara roligt, men det är skönt att bara vara hemma i bland  och bara  ta det lungt oxå.

Förra veckan va det fullt ös hela veckan.
Jobbade förra fredag natten. Gick jättebra. Jobbade ju me Tessan. Mitt första 13 timmars pass på jättelänge. Men det gick smidigare än jag trodde det skulle göra.
Lördagen fick jag sova några timmar. Sen på kvällen va vi hemma hos Sandra, Ade, Thea och Hanna, för att fira Thea då. Alltid lika kul trevlig hemma hos dom. Barnen har kul, de vuxna har kul, prefekt. Emma o Oskar sov mest, så det va lungt för vår del med...

Söndagen bar det i väg till Ullared med Vicktoria och en tjej till.. En kompis till Vicktoria. Jag har ju inte känt Vicktoria så där jättelänge direkt. Vi började väl prata rätt mycke i höstas när vi lämnade o hämtade våra stora barn på dagis. Sen har vi sett några gånger hemma med barnen. Och sen sitter vi ju alltid på funky kids o tjatar när de är inne på dansen. Kul att åka med nån som man inte kännt så länge för man har så mycke att prata om då, så tiden bara flög i väg i bilen dit och hem :oD. Knappt inget folk alls när vi kom dit. Så det va smidigt. Hittade inte så där jättemycke tycker jag. Men det är bara kul att åka dit tycker jag, som många andra tycker med har jag förstått.

Måndagen va vi på öppnaförsklan som vanligt då. Va nästan alla mammor som är mammalediga. Kul att träffa alla som är hemma med sina små.

Tisdagen va jag hemma hos Angelica. Fia, Eddie och Shpresa va oxå där. Blev lite frukost,fika och tjat :o).
Sen va det BVC för både Elin o Emma. Elin skulle på 4 års kotroll. Allt va bara bra. hon är 107 lång och väger 17, 4 kg. Emma va hos  läkaren. Allt va bara bra me henne med. Nu är hon 68 lång och väger hela 8 kg. Min lilla knubbsäl :o).

Onsdagen efter dagis va jag ute och gick med sanna, hon som har Noel och tvillingarna. Elin o Noel lekte för fullt medans vi gick o tajtade lite. Det va så härligt väder me, man bara njöt.

Torsdagen det tandläkaren för Elin. Allt va bara fint :o). Sen in till BVC på rosenlund o ta svininfluens sprutan på Emma. Vicktoria o Anna va oxå inne samtidigt med sina o tog. Så Elin. Alexia o olle hade jättekul.
Sen på kvällen va jag ute o åt med Sandra. Så mysigt. Har inte träffat henne på evigheter. Så vi satt o tjatade några timmar. Timmarna bara flög iväg. Träffas ju inte så ofta så man hade ju lite att prata om.
Igentligen skulle jag träffat Cissi på förmiddan oxå men jag kände att jag inte orkade göra det me. Skulle gått ut o gått med Tina på eftermiddan me men det hann jag inte....

Fredagen va det kalas för Elin. Hon fyllde 4 år :o). Min stora tjej. Kan inte förstå att hon är så stor redan.
Det va hennes kompisar från dagis Alexia oxh Olle som kom med deras mammor och små syskon. Sen va Moa bjuden oxå. Hennes mamma Tina och lilla syster Linn va självklart oxå bjudna.
Det bjöds på hamburgare och massa fika ;o). Hon fick massa fint. En mamma mu bok av Olle, en barbie docka av Alexia och av Moa fick hon ett hallo kitty memori.


Öppnar paket på morgonen på sin födeslsedag.


Emma va självklart med.


En favorit leksak hon fick. Kolla kaoset på hennes rum efter paktets öppningen :op.






Vicktoria, Alexia o Antonia


Anna, Arvid o Jonas på ett hörn.


Olle, Elin o Alexia.

På lördagen åkte jag Elin o Emma ut till mamma o hälsade på.. Vi gick ut o gick en sväng. Å va härligt väder det va. Kändes som man kunde gå hur långt som helst.
på kvällen kollade jag självklart på melodifestivalen. Jag har inte följt det slaviskt direkt. Men nu när det va final va det ju kul att kolla. Tycker faktist det va rätt låt som vann :o).

Söndagen va det dax för kalas igen för släkten. Blev lite mat o massa fika.  Men alla kunde tyvärr inte komma så vi får fira lite på torsdag oxå. Hm blev bara 4  kalas då... tack alla för preseterna till Elin. De va uppskattade. fick sitta o dega och måla hela kvällen sen :o)
Åkte sen på eftermiddan på dansen. Och hon fick ju en ny hallo kitty dans dräkt. Å va fin hon va :oD. Får ta en bild på henne nån dag och visa. När jag o Vicktora satt där o väntade bestämde vi att vi skulle åka på öppnaförskolan på måndagen med våra barn.
Så vi träffaddes där vid 9.00. Så Elin o Alexia fick leka lite på en måndag oxå.
Sen på eftermiddan åkte vi på öppnaförskolan här ute. Men va trötta vi va både jag Elin o Emma sen. Så det gör vi nog inte om. Så det va en fullspäckad dag minst sagt.

Och i dag hade jag och Vicktoria  bestämt med Olles mamma Anna att oxå gå på öppnaförskolan med bara våra små.
Så efter vi lämnat våra stora barn så gick vi bort dit. Skönt attt bara sitta o tjata utan att bli avbruten hela tiden av våra stora barn :o).  Tina kom oxå med Linn.
Sen åkte jag hem o tog det lite lungt. Fick sen ett mess av Tina att vi va bjudna bort dit på lite lek o fika. Alltid lika trevligt :o). Madde o Engla va oxå där. Så det va en full späckad dag igen :o)

I morgon blir det nog att åka till maxi o handla lite. Sen blir det nog stan el a6 :o). Får se hur det blir.....
På torsdag ska jag nog ner till jobbet o fika lite. Sen på eftermiddan kommer Madde, Neo, Fillippa, mamma och kanske Mattias, Madde o Engla hit för att fira Elin. Å va mysigt att träffa Neo :o) o Madde med självklart :op.

Jonas har tagit några pappadagar. Så vi har passat på att vara ute i det härliga vädret.  Här är lite bilder.


Visst ser Elin lycklig ut :op


mina goingar.

Nu ska jag göra lite nytta.

Ha en mysig kväll.

kramis


Jag o min lilla Emma :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0