Stadsparken

Å vilket härligt väder vi har haft nu i några dagar. Det tyckter vi om :o).

I måndags va vi på öppnaförskolan. Det va sista gången innan somman nu. Men vi va rätt många då. Jättemysigt.
Efter det gick jag, Sanna m sina barn och Anna med sin lilla Filippa till lekparken. Så Elin o Noel fick leka lite. Vi va nog där i 1 1/2 tim el nått. Det va ju sååå skönt väder så det va inga problem alls :o). Sen fick ju vi mammor tid att tjata lite :op. vi bestämde då att vi skulle ut o gå en sväng på onsdagen o ta en fika hemma hos mig.
Sen följde Elin med Noel hem en stund o lekte. Kul för henne.

PÅ tisdagen hade jag bestämt med Angelica o Fia att träffa dem på fiket. Alexandra min granne förljde oxå med.
Hade så mysigt så :o). Alltid mysigt att träffas o tjata lite.

Söta lilla Eddie. Fias pojk.

Söta Jamie. Det skiljer bara 1 dag på Eddie o jamie. De träffades på BB. Emma är nästan 2 mån yngre.

På eftermiddan så bar det i väg till mormor i Fagehult. Mamma skulle dit o hälsa på och då följde jag med. Inte så ofta man är där o hälsa på tyvärr. Mormor bjöd på vofflor. Elin åt 4 st. Helt otroligt. Jag orkar bara äta 2. Det är inte ofta hon äter så mycke. Men man blir så glad då :o). Mysigt att sitta i mormors kök o äta vofflor o tjata lite. emma tyckte oxå det va gott med vofflor, men hon dock inte 4 :oD.
Sen åkte vi i väg till Ninas grav, jag har inte varit där sen begravningen. De hade fått upp stenen med. Jobbigt det va. Å va jag saknar henne . Kan inte fatta att hon inte finns mer. Elin mådde rätt dåligt av att följa med tror jag. För jag fick massa frågor på kvällen sen. Om att kan vi inte gräva upp Nina. Hon vill ju inte ligga där. Varför stod det hennes namn på stenen? Varför är hon död o massa andra frågor, Man vet inte vad man ska svara på allt. Hon är rädd att hon ska bli sjuk o dö oxå :o(. Min lilla tjej funderar så mycke nu.


Hennes fina gravsten.

På onsdagen va vi ute o gick då. Jag, Sanna o Anna med våra små. Så skönt väder va det. Jag hade bakat blåbärspaj som vi åt sen ute i trädgården i skuggan. Barnen låg i skuggan på en filt och lekte lite :o).

Anna, filippa o Sanna.

  Tvillingarna, så söta :o)

På fredagen bar det i väg till stadparken med Vicktoria, Alexia, Antonia. Anna, Olle och Arvid. Vi hade packat väskorna fulla med godsaker. Det blev pastasallad o massa fika. Så härlig dag. Kunde inte bli bättre. Elin, Alexia o Olle hade såååå KUL. Och vi föräldrar hade det oxå mysigt så klart. Våra små trivdes oxå bra tycker jag :o).

Elin redo at åka :o)

De små i sandlådan

Alexia, Olle o Elin

De små på filtar i skuggan

Matar änderna

De 3 små


Min fina tjej :o)

Äter lite



Emma va oxå nöjd efter 5 timmar där. Smutgris där....Hon smakade på min glass :o)

På kvällen va vi ute lite o gungade. De fick inte nog av lek :op.



sötnöt :o)
 I fredags va Jonas o köpte en ny pool till Elin. Å vad glad  hon blev. Tjatade hela kvällen att vi skulle fylla upp den. Men som sagt det tar ju typ en hel dag o göra det. Så vi sa att vi skulle göra det på lördagen.

Å va kul hon tyckte det va :o).

Emma kröp runt i hela trädgården som en liten kalv o åt gräs...ajajaj får man säga hela tiden o ta ut det ur munnen på henne. Ändå så forsätter hon :op.

myser sytrarna o äter glass :o)

Emma fick bada i sin balja ute. Å va kul hon tyckte det va.

jag o Elin på Jonas 4 hjuling :o).

I går va Elin hos mamma. Jag , Jonas o Emma va på en liten tripp till Värnamo. Jonas hade tänkt köpa en bil men det blev inget av det. Men vi va på den där kända pizzerian i Värnamå. Sååååå GOTT är det. Vi brukar äta där i fall vi har vägarna förbi,. Kan jag varmt rekomendera.

Elin badade för fullt i mammas pool o hade det hur kul som helst. Mycke roligara att vara där än att åka bil hela dagen.



Usch i morgon ska jag på ettt jobbigt läkarbesök som jag inte alls ser fram emot :o(. Hoppas att det går bra....
Blir väl en sömnlös natt kan jag tänka mig....

Nu kryper Emma äntligen :oD. Hon är nästan 9 mån o börjar krypa nu. Jag trodde nästan hon skulle hoppa över det. För hon har ju ålat fram en tid nu o det går ju fort det oxå. Men det är kul att hon kryper. Hoppas att hon gör det LÄNGE :op. haha.

Oj vilket långt inlägg detta blev. Blir så när jag sitter här så sällan..

Hoppas ni får en bra v.

kramis



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0