Sista veckan på dagis

Ja denna veckan är sista veckan på dagis, sen blir det sommarlov för Elin :o). Skönt, slippa passa massa tider varje dag. Kan ta sovmorgon när vi vill :oD. Fast det är väl ingen risk att Emma tar det. Hon vaknar i ottan varje dag. Eller i all fall mellan 7 o halv 8. Så då är det bara att gå upp. Men sen är hon bara vaken ca 1 1/2 timme sen vill hon sova 2 timmar i gen. Så då får man passa på att vila i fall man vill göra det. För sen är det fullt ös hela dagen :oD. Men Elin sover gärna rätt länge. Till halv 10 el nått ialla fall när vi är lediga o det är ju skönt.
Så på torsdag har vi bestämt att vi ska göra jordgubbstårta för att fira sommarlovet. Det gjorde alltid vi när vi va små o det ska jag fortsätta med mina barn oxå.

I fredags tog min kusin Marcis studenten. Klart att vi va där o firade honom lite. Han har både förlovat sig, tagit körkort o tagit studenten nu på en månard . Duktigt :o).

Grattis Marcus

Emma kröp runt för fullt.

mina söta kusiner Linnea o Ebba

min goa mormor

Det va mysigt att träffa hela släkten. Men ändå jobbigt att vara hemma hos Carina o hon inte va där. Va första gången jag va där sen hon gick bort. Fanns massa kort på henne där. Kändes så tomt bara :o(.

På lördagen jobbade jag hela dagen. Jobbade med Angelica så det gick hur bra som helst :oD.

Söndagen va rätt slapp. Vi åkte in till stan o köpte färg till utemöblerna som jag ska måla om. Den nya filmen prinsessan o grodan till Elin. Som vi tittade på sen på kvällen. Mysigt.

Måndagen va rätt lungn oxå . På eftermiddan lekte Elin med Noel. Så hon va glad :o).

Emma är ju för go nu. Hon klappar händerna nu o skrattar. Hon är sååå glad för att hon kan göra det nu. Vi har minsann övat o övat o helt plötsligt gjorde hon det. Så nu klappar hon för fullt. Så sött.
Sen river hon överallt.. Det går ju fort nu när hon gryper som hon hinner ju med en del innan man hinner fram.
I går va hon så rolig. Jag damsög hela övervåningen. Hon är lite rädd för dammsugan, ändå ska hon följa efter mig hela  tiden. Så när jag stannar upp så stannar hon o är rädd att jag ska komma o suga på henne :op. Sen är jag va längts in i sovrumme o dammsög bakom sängarna då satt hon på mina fötter o drog i mina ben. Så go är hon. Och ändå så rädd för dammsugan. Så man behöver inte känna sig ensam när man är hemma med henne i allfall. För va jag än går så kryper hon efter, det gjorde hon inte när hon bara ålade som en mask.
Men det är bara roligt. Det är så kul när hon är som är liten svans efter en. Men hon gnäller alldrig, bara hon får vara med så är allt bra. Min GOING. Det är nog sånt som göra att  vissa skaffar hur många bran som helst :o). Jag känner att jag inte vill att detta ska vara min sista bebis. Men sen vet man ju att de växer upp o då blir det mycke mer jobb än när de är så här små. De ska ha aktiviteter o de ska göra lexor o massa annat så jag vet inte om detta är min sista bebis. Jonas vill jättegärna ha en till. jag oxå men jag tänker framåt oxå. Så jag får se. Men jag NJUTER av min lilla söta nu. Sen när man håller i henne så har bon börjat pussas oxå. Rätt som det är hommer hon med sin blöta öppna mun o pussar en mitt på munnen :o). Man blir helt blöt runt munnen efter hennes pussar :o).


Tagen på bar gärning när hon river ut alla papper på golvet. Det gör hon nog 10 gånger om dagen.
Lika roligt varje gång. Ingen ide att plocka upp det förrens man ska gå o lägga sig egenligen. Men va gör man inte för att hon ska ha något att göra.....

Elin är ju oxå världens goaste unge. Hon ärj u så stor nu. Nästan 4,5 år. Inte klokt va tiden går. Hm får se va vi hittar på i sommar nu med henne. Jonas har ju inte semester förrens i augusti så det är ju ett tag kvar.
Då ska vi i alla fall åka till Halmstad 1 v. Vi ska hyra en stuga :o). Blir skönt.
Men vi får hoppas det blir fint väder så man har lite o göra. Får hoppas vi träffar Alexia o Olle en del. Sen är ju Noel hemma oxå. Moa är nog oxå hemma hela sommaren. Så det finns ju lite barn att leka med ialla fall.

På torsdag ska jag nog åka till stan med Anglica. I morgon ska vi nog bara va hemma. De ska vara fint väder har jag hört :o).
Emma har blivit så förskyld i gen. Hostar o snoret rinner ur näsan på henne. Jobbigt för henne på nätterna när hon hostar så :o(. Skulle igentligen träffat Vickie o hennes lilla Joline i dag, men ´jag ville inte att Emma skulle mitta ner Joline. Så vi får ta det en annan dag.

Nu ska jag hänga lite tvätt innan lillan vaknar.

Kramis






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0