Sjuka sjuka sjuka hela tiden :o(.

Känns det som i alla fall.
För nån vecka sen fick Emma vattenkopper. NEJ tänkte jag, hon som är såå liten ska inte ha sån sjukdom. Hade hört av Angelica att hennes Hanna hade haft det när hon va rätt liten (6 månarder tror jag det va). Och det hade visst varit jättejobbigt, Men med Emma har det gåtte jättebra. Hon har bara varit lite tröttare än innan. Men inget gnäll el nått. Hade inte så jättemycke kopper, kanske 20 st el nått. Men nu har vi ju avklarat det liksom :0).
Bara vi inte smittat ner hela Tenhult med det bara :0/. Jaja det är väl så det sprider sig. På dagis o på öppnaförskolor.För givetvis hade vi varit på öppnaföskolna i Tenhult för första gången. Då dagen efter upptäcker jag koppor =o/. Så typiskt. Å den dagen va det verkligen MASSOR av barn....små bebisar. Hoppas inte de får det :oS. Känns så himlans dumt bara. Men man kan ju inte veta innan liksom.

I natt vaknade Emma vid 1 tiden. Hon brukar aldrig vakna på nätterna. Så jag tog upp henne o hon va jättevarm. Tog febern på henne, hade då 39,4. är förskyld oxå. Gav henne alvedon,la henne brevid mig med en stor kudde under så hon kom upp lite. Fick lite mat oxå :o). Sen har jag legat brevid henne i natt o "vakat". Blir lite orolig när hon har så hög feber, stackan, hon är ju inte så stor ju. Så idag va jag sååååååå TRÖTT.
Hade ju hört på nyheterna att det skulle typ bli storm i natt så man ville knappt åka i väg till dagis med Elin. Men jag kände att jag va tvungen för att jag skulle få vila lite. Hde ju varit vaken typ hela natten. Är inte jag van vid för mina barn har ju alltid sovit på natten...Jaja nån gång måste man väl få känna på det me  :o). Det va ju bara jag som va lite fjantig som låg vaken o va orolig, för hon sov så gott brevid mig utan ett ljud :o). Jaja löjlig mamma kanske jag vet inte.
Men vi överlevde att både lämna o hämta på dagis :oD. Men det var GLASHALT. Kändes som det va såpa under däcken när man körde... Det hade hänt en bilolycke mellan Öggestorp och Tenhult precis innan jag åkte..Vet inte hur det gick, men jag tog då grusvägen i stället för annars hade jag kommit försent till dagis. Men vi får se i morgon hur vädret är. Om det är kaos så får Elin stanna hemma. Lite onödig att åka i väg i detta väder i fall man absolut inte måste.....

Ja som sagt så har jag inte skrivit här på länge. Det händer ju mycke hela tiden tycker jag. Har varit på Monkey town med Sandra o Linnea för nån v sen el va det 2 veckor sen??. Jättekul att träffa Sandra igen för det va såååå längesen vi sågs. Jag kände att jag verkligen saknat henne. Vi va ju typ gämt förr. konstigt att det kan ändra sig så, till att vara med varandra jätte mycke till inget alls. Tråkigt att det  blir så med vissa :o(.
Har varit hos Cissi o Oskar på frukost. Vi gör så att vi lämnar våra stora barn på dagis vid halv 9 sen åker vi till nån av oss o äter fruksot med våra små bebisar o tjatar av oss lite :op. Varit hos Sandra en dag. Sandra va hemma med Hanna som oxå hade vattenkopper (ja det va där smittan kom i från), Cissi o Oskar kom oxå :o). Sen förra veckan va jag, Emma och Angelica hos Fia o Eddie på frukost o lite tjat, alltid mysigt. Varit hos Tina, Moa o Linn oxå nån dag på lite fika o lek :o).
I går va Cissi o Oskar här på lite frukost. Kul att man har lite vänner man kan träffa lite då o då. Va tråkigt det hade varit annars om man inte hade några vänner alls.....
Detta är lite kort o gott va vi har pysslat med dessa veckor. Hm låter som att det blir mycke fika va :op. Givetvis har det hänt MASSA mer men man kan ju inte skriva allt. 
Nu har jag inte alls nån koll vilken vecka el vilken dag när det hände allt för det va ju några veckor sen jag skrev. Har ju varit fullt upp som sagt.

Hinner inte lägga ut bilder nu, ska lägga in massa nya kort i dator i dag oxå som jag kan lägga ut.

Nu ska jag ta hand om min lilla sjuka bebis <3 o leka lite med min prinsessa. Hon är numera mest utklädd till det ....Så söt.

hoppas ni får en mysig kväll...

KÖR FÖRSIKTIGT!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0