Kyckling med exotisk frukt

Jag har fått förfrågan om receptet på den exotiska kycklingen som jag gjorde på nyårsafton.

Här är receptet.

4 port

600 g kycklingfilè
smör till stekning
salt, peppar
1 tsk curry
1 röd paprika
1 gul paprika
2 dl hönsbuljong
1 dl grädde
2 krm sambal oelek
1-2 pressade vitlöksklyftor
1/2 msk soja
2-3 msk honung
1 1/2 msk vetemjöl

Dekeration
exotisk frukt, tex papaya, kiwi, vindruvor, banan mm mm

Gör så här.

Strimla köttet, stek det o strö på salt, peppar o curry.

Strimla paprikorna o fräs upp strimlora. Lägg över kycklingen o paprikan i en gryta.

Häll samtliga ingredienser (utan derarations frukten) i grytan o koka upp under omrörning. Låt sjuda 5-10 min.

Smaka av med salt o peppar. Lägg upp grytan på ett uppläggningsfat o granera med frukterna.

Servera med jasmin ris.

Jättegott o super enkelt.



Så här kan det se ut typ med alla frukter på.

Lycka till Jonas :o)

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Wow så gott det lät! Jag gillar frukt i mat :)



Sv: Ja det är verkligen ett bra ställe för barn. Vad söta dina små flickor är :)



Kram Elin!

2010-01-12 @ 21:03:46
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0