Emma 4 månarder o äter smakportioner ;o)

Å va fort tiden går. Emma är redan 4 månarder. Hon va det den 10 /1. Min lilla skrutta börjar ju bli stor. Vi har börjat lite med smakisar. Först testade jag med potatis o palsternacka. Inte populärt kan jag säga. Elin smakade (självklart ) med. Hon höll på att spy, så det kan ju inte vara så där jättegott el? Så i går testade jag morotspure. Det tyckte hon mycke bättre om :o). Så nu får hon väl äta det i några dagar innan jag testar nått nytt. Tänkte köpa gröt oxå som hon kan smaka på. Tycker detta är så kul ;o), händer liksom nått nytt med henne. Men hon är bara för go nu. Skrattar o pratar för det mesta. Gråter bara när hon är trött o då är det bara att lägga henne med snutte o tutte i sängen så somnar hon gott sen ;oD.

Emma sitter i barnstol första gången. Lycklig att få vara med på våran höjd.





I fredags va jag ute o åt med jobbet.  Riktigt kul faktist o skönt att komma hemifrån lite me ;op. Bra för Jonas att ha dem lite sjäva me.  Va först en stund hos Tessan (glömde självklart kameran i bilen då). Sen åkte jag o hämtade svärmor o hennes kompis. Stefan o Angelica åkte med mig oxå. Sen var det i väg till stan.
Kul att träffa alla jobbarkompisar, va ju ett halvår sen jag va på jobbet. Det va förrätt, huvudrätt o effetrrätt. Sen va det lite underhållning o dans, jag dansade inte,fast jag blev uppbjuden en del gånger. Åkte hem runt halv 12. Då va det tyst o lugnt i huset. Jonas hade klarat det ;o), fat Emma hade varit lite ledsen. Men jag ammar ju inte längre så det måste ju gå ändå utan mamma i bland.
Tog en hel del bilder men lägger inte ut massa här. Men nått ska ni väl få se :o).




Angelica, Jocke o Malin


Goa, fina bästa Anglica

På lördagen va vi bara hemma o skrotade i kylan. Det hade varit -24 grader på natten o på dagen låg det nog runt -20 grader. Ursh va kallt det va. Sen på kvällen körde jag Elin till mormor för hon skulle sova där. Det har hon tjatat om hela veckan. Skulle bada o mysa med mormor. Så vi fick en lugn o tyst kväll. Hyrde faktist en film som vi skulle titta på, hm självklart så somnar jag ;o/. Men jag kollade färdigt på den på söndagen, den va riktig bra. Baksmällan hette den.
Hämtade sen hem Elin på eftermiddan. Susse följde oxå me. Så vi var där några timmar o spelade Wii. Tur att inte vi har det för då får nog inte jag något gjort här hemma :op. Så kul är det. Elin är faktist oxå duktig. Vi spelade supermario 3. Kul.

Måndag skulle vi på öppna förskolan. Men hon som har hand om det hörde av sig o sa att det hade frusit där borta så de ställde in ;o(. Men i stället blev vi hembjudna till Tina, Moa o Linn för lite fika o lek. Så den dagen va räddad oxå. Madde o Engla kom oxå.

Moa o Elin

I dag efter jag lämnat Elin på dagis bar det i väg till Hovslätt till Cissi o Oskar. Hennes Albin va oxå på dagis. Så det va lungt o tyst. Våra små gör inte så mycke väsen av sig än ;o). Men det va myyys. Sitta o äta lite frukost i lugn o ro o tjata om allt o inget. Det är sånt vi mammor sysslar med hela dagarna eller hur?? ;op
Sen hämtade jag Elin på dagis. Åkte hem o fixade vofflor till henne för det hade hon beställt av mig, klart mamma fixar det då ;o).

I morgon blir det en lugn dag, ska bara vara hemma tror jag. Sen på torsdag ska vi hem till Fia o Eddie. Anglica ska oxå me. Blir kul.

Hoppas ni får en mysig kväll i kylan. Tror det är -13 grader ute nu. Hoppas det inte blir kallar nu.

kramis



Så här leker Elin i gymmet nu förtiden ;o). Ligger brevid o drar o sliter i det för fullt . Min going.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0