Burrrr

Oj det är långt mellan gångerna jag skriver märker jag. Känns som jag inte hinner med detta så mycke längre.
Elin vill att man ska sitta mycke med henne o måla o spela mm. Sen vill Emma ha mer o mer uppmärksamhet det märks tydligt. Å jag tycker det är jättekul att man får mer kontakt med henne. Hon skrattar jättemycke nu, särskilt åt Elin.

Just nu är Elin inne hos min granne Alexandra. Hon smet in till henne när hon va ute o lekte med Jonas. så Alexandra ringde o sa att hon va där inne. Så jag skulle gå o hämta henne, hm troligt att hon ville följa med hem. Hon satt där o åt glass o hade det mysigt =p. Så jag o Emma stannade en liten stund, sen va Emma hungrig så vi fick gå hem, men Elin stannade kvar en stund. Snäll hon är Alexandra att hon får vara där, hon älskar ju att leka med deras hund Elvis o busa med hennes dotter Jamie som är 5 månarder. Jag tog kort på Emma o Jamie när de låg på golvet.


Emma ser ut som en knubbsäl =).

Men va snö det har kommit o va kallt det är. Man vill knapp gå utanför dörren. Men det måste man ju göra för Elin skull. Har varit o åt pulka o sjärtlapp en del. Å va rolig det är =).


Här är fegisarna säger Jonas. Denna backen åkte jag i när jag va liten, jag fattar inte att jag vågade. Den är livsfarlig. Jag trodde att jag o Elin skulle dö när vi åkte i den. Så jag åkte bara 1 gång. Elin vågade inte heller åka fler gånger.
Jag å Elin åkte i en minde backe en annan dag i stället. Som va mycke bättre.


Jag o Emma i backen =).
Hon låg mest o sov men vaknade till o ville komma upp. Men bara några min för jag ville inte att hon skulle vara uppe i kylan.

Vi har varit nere vid sjön med min familj o grillat lite korv. Mattias, Victor, Susse o tias va nere o fiskade. Då åkte jag, Emma, Elin, mamma, Olof o Jonas ner o grillade med dem. Å va mysigt o fint det va. Sitta där i vinterkylan o grilla o ha det mysigt. Det gjorde vi alltid när jag va liten. Kul att Elin kan göra sånt på samma plats som mig =).



Elin o Susse.



Nyårsafton blev oxå lyckad tycker jag.

Detta blev förrätten


Denna va till de vuxna. Gjode även mini förrätter till de små.

Detta va maten. Exotisk kyckling. Kycklingen ligger under all frukt. Så gott är det. hade ris till.



Efterrätten va ungsbakade peron med nån knäcksås. Tog inget kort på det. Men det va oxå jättegott med glass till.
Thea hade vattenkopper får se i fall Emma får det nu. Men det tror jag inte, el hoppas inte =p
Barnen hade kul som vanligt tillsammans. Sring o bus hela kvällen.


Barnen i Elins stökiga rum.




Vid 12 slaget gick vi alla ut för att fira in det nya året.



Alexandra o Jimmy kom ut en sväng vid 12 slaget.


Barnen tyckte det va jättekul =). Fast det lät väl lite väl mycke när Jonas började smälla med sina..



Ja det va vår nyårsafton. Kan inte lägga ut alla bilder för jag tar MASSOR av biler. Hoppas att ni oxå hade en kanon nyårsafton.

Ne nu får jag väl gå o hämta in min skrutt inne hos grannen. Men hon hade visst ätit mat där inne me nu hörde jag. hm hon är verkligen inte blyg av sig. Hon va visst ute med Jimmy nu o lekte. Tur att man har snälla grannar =D.

Just nu pågår det krängning av däck på nerdevånigen. Victor, Mattias  o Tobbe gör det. De ska köra kross på isen. Jonas har varit o kört med fyrhjulingen på isen i dag.



En bild på mig o Jonas. Det är inte för ofta vi tar kort på oss. Jonas är ett skäggtroll säger Elin...

I morgon blir det monkey town med Sandra o Linnea. Ska till BVC med Emma först bara. Men det känns inte kul att åka i väg i detta väder =(..

På fredag blir det ut o äta med jobbet. Blir kul. Har nästan inte träffat någon från jobbet sen jag gick hem. Har träffat Anglica o Tessan bara tror jag.

Ville bara lägga in en bild på Emma. Hon växer så det knakar.






Mina fina tjejer



ha en mysig kväll.

kram






Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej Cicci. Skulle man kunna få receptet på Kycklingen med frukt? // Jonas

2010-01-07 @ 12:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0