Söndag

I torsdags åkte jag till Huskvarna en sväng för att kolla om jag hittade en ny overall (stava?). För Elins gick sönder förra v :o(. Mitt i vintern, så tråkigt att behöva köpa ny nu. Men jag har termobyxor o jacka till henne som tur är. Rosen har ju bara typ 2 affärer så man kan väl inte vänta sig för mycke. Så jag hittade givetvis ingen. Men jag fick ju se rosen i alla fall, det är ju inte varje dag man är där inne direkt. Men där va det sig likt :op. Får se i fall jag hinner åka in nån dag i v till a6 och hitta nån ny i stället.

Sen hämtade jag Elin på dagis. Sen bar det väg hem till Alexia. Olle o hans mamma o lillebror Arvid va oxå me. Mycke trevligt måste jag säga. Hur goa tjejer som helst. Våra stora barn lekte för fullt.
Vi åt lite korv med bröd o fikade lite. Våra bebisar låg mest på golvet o lekte. Hoppas att de blir kompisar sen när de blir större, som sina stora syskon :o).

Anna o Arvid

Vicktoria o Antonia

Olle, Alexia och Elin

Fredag åkte jag, Susse, Emma o Elin o hämtade Filippa i skolan. Sen åkte vi till Macdonals. Blev lite glass efter me :o). Sen åkte vi hem till oss. Tjejerna fick leka lite. Vid 18.00 körde jag ut dem till mamma. För båda skulle sova där. Elin va såååå GLAD för detta.. Det är så roligt att se att hon blir så glad för en sån sak. Att sova borta hos mormor är ju hur roligt som helst, särskillt när stora kusinen är med.
Så jag passade på att hyra 2 tjej filmer till fredags kvällen.

Filippa o Elin på macdonalds

myser lite

Passade oxå på att bada Emma när det va lungt hemma. Hon bara ÄLSKAR att bada.

jag och Emma myste lite oxå innan hon skulle sova :o)

Lite morgon mys i sängen hos mamma. Sååå mysigt så.

På lördagen va vi bjudna på barnkalas hos Engla som fylde 1 år i veckan. Blev inte så mycke kort tagna tyvärr. Men det blev ett på Engla i alla fall.

Sötnosen.

Jag kan i fatta att hon redan är 1 år. Tiden har gått så fort. Tycker inte det va längesen Mattias ringde o sa att de fått en flicka...

Det va 8 barn o deras föräldrar. Vissa hade både mamma o pappa med så vi va en hel del. Kul.

På kvällen gjorde vi planka. Elin säger att det är hennes nya favvo mat :o)



Barnen somnade tidigt. Så vi kollade lite på film. Men jag somnade som vanligt i soffan :o(. Men man går ju alltid upp tidigt´, vardagar som helger. Får ju aldrig sovmorgon direkt. Emma brukar vakna runt halv 8- 8.00 varje dag. Men tisdag- torsdag går vi ju upp vid 7 varje dag. Så vi är uppe tidigt nästan gämt. Så på kvällarna är man rätt slut faktist.

I dag vid 12 tog jag Elin och Emma på oss för att gå ut och åka pulka, Oj oj va snö det ligger i backen och till backen. Jag kom knappt fram med vagnen.  Men envis som jag är tog mig minsann fram :o).

Emma nerbäddad i vagnen.

Elin o jag i backen (hm ingen bra bild direkt)
Fick ta med mobilen.

Det är riktigt kul att åka pulka. Man är helt slut efter några timmar i backen. Sen gick vi hem o fixade lite mat. Sen skulle vi åka till Tenhult på Funky kidz.  Å Elin har längtat så till det. Hon tycker det är så kul, särskilt för Alexia går me :o).
Medans Elin o Alexia dansar så sitter jag o Vicktoria (Alexias mamma) o tjatar :o).

I morgon blir det öppna förskolan här ute. På tisdag ska Emma vaccinera sig :o(. Hoppas det går bra.
Blir bara att vi åker hem sen efter det. Vet inte hur hon mår efter det.

På onsdag ska jag o Emma hem till Vickie. Hon har oxå fått en bebis. Tror att hon är 2 månarder. Det va att tag sen vi sågs nu. Blir kul :o)

Torsdag ska jag nog träffa Anglica och Fia.

Nej nu måste jag göra lite nytta, typ plocka ur diskmaskinen och ta hand om mina små.

Hoppas ni får en mysig kväll.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0