Onsdag?

Vet knapp va det är för dagar nu när man bara är hemma o är sjuka.
Men idag kände jag mig mycke bättre. Emma är oxå  bätte, tack o lov. Men nu är hon dålig i magen, men det är ju mycke bättre än att spy i alla fall.

I dag tog jag med mig Elin ut för att gå till cafet,det är ca 700-800m dit kan jag tänka mig. Vi skulle köpa semlor. det va ju semeldagen i går. Men vi va ju inte så där jätte sugna på det direkt. Så vi fick ta det i dag i stället.
Det tog ca 1 1/2 timme att gå fram o tillbaka. Man får ju inte ha bråttom direkt :op. Men det va sååååå skönt att komma ut lite o röra på sig och få frisk luft. Emma va hemma med pappa. Han är inte helt pigg än. Inte jag heller men det känns i allfall mycke bättre nu  än för nån dag sen.
Elin nog nog inte helt ok än heller verkar det som. Hon somnade innan Emma i dag och har inte ätit direkt mycke mat :o/. Så vid halv 8 i kväll sov både Elin o Emma.
Så nu tänkte jag passa på att läsa en bok o bara ta det lugnt :o).

jo innan i kväll skulle jag göra fläskpannkaka. Då upptäckte jag att jag inte hade tillräckligt med ägg hemma. Så jag tänkte jag kan ju kanske låna av Alexandra. Så jag skickade över Elin till dem. De bor i huset brevid. Stod o kollade på henne i fönstret hela tiden när hon gick. Och hon va snabb tillbaka med äggen. å va stolt hon va sen. Hon undrade i fall hon skulle gå över me burken igen. Min duktiga tjej kan oxå hjälpa till.
Så nu kommer hon nog vilja gå över dit ofta o hämta saker o lämna kan jag tänka mig :o)....

Har tyvärr inte kunnat åka o hälsa på min kära mormor heller nu när vi varit sjuka. Hon har nu opereats för hjärinfarkten. Sprängt i kärlen. Kommer inte i håg va det heter nu..
Men operationen gick bra i alla fall. Hon är trött, men mår rätt bra. Hoppas jag kan hälsa på henne snart, vill verligen det.

God natt o sov gott.


En härlig sommarbild på Elin. Å va jag länktar till sommaren. Men i dag måste jag säga att det va jätteskönt ute. Men först vill vi ju ha den där härliga våren, eller hur?
Men det lär nog ta ett tag till verkar det som.


Ha en mysig kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0