Mitt lilla matvrak :o)

Nu har vi verkligen kommit in att Emma äter mat. Så första målet på dagen som är runt 6 på morgonen blir det ersättning. Sen vid 9.00 tiden blir det gröt. Hon bara sitter o öppnar munnen så fort jag sätter mig med gröten vid bordet, hon älskar verkligen gröt. Och hon äter ca 1 1/2 portion. Sen vid 12.30 så blir det en hel stor burk mat. Jag har inte börjat laga egen mat till henne än, får väl vara duktig o göra det sen..Går jättebra med maten oxå. Äter för fullt, sen på eftermiddan vid ca 16.30 äter hon gröt igen. Men sista målet blir ersättning vid ca 19.30. Sen sover hon hela natten :o)
Så det är skönt att man kommit in i lite sånt nu. Min lilla matvrak....

Denna veckan har varit rätt lugn faktist

i måndags va vi på öppnaförskolan. Lek för hela slanten, sen följde Elin med Moa hem o lekte lite. Då fick jag lite lugnt hemma, för Emma sov nästan hela tiden.
På tisdagen lämnade jag Elin vid halv 9 på dagis. sen åkte jag o Emma till BVC. Vägde o mätte henne. Hon väger nu 7100 o är 65 lång. Å va stor hon börjar bli min lilla skrutta. Sen va det spruta oxå :o(. Hon skrek jättemycke, stackas liten tjej. På kvällen va hon rätt gnällig med men hon hade ingen feber i alla fall.
Sen åker jag hem. Precis när jag kommer hem får jag ett sms av Vicke. Skulle inte du komma till mig i dag?
Jag trodde ju de va på onsdagen vi skulle ses :o(. Det är alltid så mycke så jag tog fel på dag. Men jag åkte lite tidigare till Tenhult så jag hann träffa henne innan jag hämtade Elin :o). Söt hon va lilla Joline. Men vilken stor skillnad där är på en 3 månardes bebeis och en 5 månardes bebis. Emma verkade så stor mot henne och mer med. Men det är så mysigt när de är så där små tycker jag.
Efter det åkte vi till Susse o Tias för att fira Susses 21 års dag...Grattis.

Onsdagen va vi bara hemma o slöade, skönt. Man behöver såna dagar i bland me.

På torsdagen åkte jag o Emma till Ikea o fyndade lite. Denna gången blev dock inte bara massa ljus o servetter.
Jag ville våra upp mitt hem lite nu när det snart är vår (hoppas på att det blir det snart i alla fall ).
Jag älskar grönt på våren o sommaren i hem inredning. Så jag köpte en grön matta till tvrummet o lite gröna ljus. Blev kanon fint tycker jag i alla fall.



kuddarna hade jag sen innan. Tycker det blev jättefint o vårit :o). Sen köpte jag gröna runda mattor till hallen med. Hade lila där innan. Satte upp mina gröna pinnar i en vas oxå. Blev oxå härligt vårit där :o).
När jag va där på ikea så ser jag att de tar foto på barn där. Så jag åker till Tenhult, hämtar hem Elin. Åker hem och ger Emma mat och fixar till barnen lite. Åker till ikea igen för att ta kort på dem.
Det gick jättebra :o). Men sen när vi  ska gå så vill Elin leka lite där på ett ställe för barn. Hon säger att jag kan gå o titta lite så står hon kvar där. Hon LOVAR (? svava) att göra det.( hur kan jag vara så dum att lita på en 4 åring??) Jag är inte långt borta från henne.
Men efter ca 3-4 min så hör jag i högtalaren. Cecilia till Entren, Elin väntar på dig...Så typiskt henne. Så det va bara att gå och hämta henne. Jag kan säga att jag va rätt svettig sen efter släpat 2 vagnar genom hela ikea (för hon måste ju ha en liten egen  ) o hämta henne, sen gå tillbaka igenom hela igen..jaja jag förstår att det finns lekplats till dem så man kan läma av dem där, för Ikea är inget kul för barn.....

Fredagen vaknar Emma vid 7 som vanligt. Så vi går upp då i stället för att ligga kvar o dra. Så jag ger henne lite mat sen börjar jag baka för fullt. 2 olika sortes muffins, blåbär o choklad muffins. Sen va det bara någon vanlij pinnne av nått slag. Dagen innan bakade vi morotskaka. Tina, Moa, Linn, Susse o Engla skulle komma på dagen. Susse skulle vara barnvakt åt Engla. Men Madde lämnade henne lite innan här så jag hade henne själv en stund, men det gick jättebra. Hon är ju som sagt hur snäll o lugn som helst :o).
Sen va det fullt ös här hela dagen. Men det är bara kul.
Men i går kväll va Emma så trött, hon hade inte fått sova ordentligt på dagen för att det va lite stimmigt här om man säger så :o). Vi försökte med att för att hålla henne vaken till efter 7. Vi badade henne länge, försökte leka o busa men det gick bara inte. Så hon somnade innan 7 i går kväll. Vaknade vid 3 o va hungrig. Elin o Jonas vaknade till oxå då. Så hela familjen va vaken här vid 3 på natten, härliget :o). Men hon somnade igen till 7 i dag. Rätt bra tycker jag ändå :o).


här ligger Emma o leker på golvet vid halv 8 på morgonen medans jag bakar.






busiga Linn har vi stängt in i köket med en stol så att mamma ska få lite lungt. Slippa springa efter hela tiden.


Söta Moa. Elin o Moa fick för sig att de skulle ha fredags mys, så de fick lite popcorn.


Engla hos faster Susse :o)

Vi fick tråkiga besked här i går kväll. Min mormor fick en hjärtinfakt i går :o( Så hon fick åka ambulans in. Hon ligger innen nu. Men det verkar som att hon mår rätt bra ändå. Så i dag följer jag nog med mamma in o hälsar på henne. Emma får följa med oxå. Å min älskade mormor hoppas verkligen inget händer med henne nu......

mormor o Emma annandagen

Nu måste jag fixa frukost här så vi kommer i väg.

Hoppas ni får en skön lördag.

mormor <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Svar: :) Den gröna mattan var väldigt fin och fräsch!

Ha det så bra!!!

2010-02-14 @ 12:23:14
URL: http://emeliehagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0