I dag har jag blivit moster ♥

I dag har Madde o Per fått en liten Neo. Å va glad jag är för deras skull. Va kul att det blev en pojke, första i släkten :o). Allt hade gått bra och hon födde i säte igen. Mamma har gjort det 2 gånger, jag har gjort det 1 gång och Madde 2 gånger nu då. Hm undra varför det är så??
Ett stort GRATTIS till er. Filippa är säkert jättestolt nu. Elin blev jätteglad över detta. Så det va det första hon sa när vi kom till dagis. Och Madde har ju jobbar där så de tyckte det va jättekul. Jag länktar sååååå tills jag får träffa denna lilla söta Neo. Hoppas jag får komma nån dag nästa vecka. Då har de kanske hunnit komma in i det lite.

När jag lämnat Elin så åkte jag hem o fixade lite frukost till mig o Cissi. De kom efter 9 nån gång. Alltid lika trevligt :o)



Här ligger Emma o Oskar o leker lite, medans mammorna fikar o tjatar lite :o).

Å min lilla Emma har fått sin första tand nu. Min lilla skrutta börjar bli stor ju.
Har faktis inte märkt mycke av att hon fått den. Det brukar ju vara likte gnällit o sova lite dåligt. Men inte. Skönt.

Innan jag hämtade Elin på dagis va jag nere på jobbet med och hämta lite kläder. Vill tvätta upp dem innan helgens arbete. Känns lite fräschare(?) så. Så det va första gången på 7 månarder jag va där nere. Tänkte att det skulle gå snabbt att åka dit. Men träffade ju på massa folk som ville prata o titta på lilla Emma :o). Så det tog sin lilla stund ;o). Men jag vet själv hur man är när nån kommer ner med en bebis, man vill ju titta o fråga lite.....

Sen när jag hämtat Elin så ringde jag till Tina. Hörde i fall de ville gå ute en sväng med barnen för det va  ju UNDERBART väder. Nästan vårväder. Man bara fick sån energi igen känns det som. Solen sken o det droppade nästan från taken, fick lite vårkänslor.
Så vi gick ut o gå med barnen en sväng. De åkte pulka efter. Sen hittade vi en JÄTTESTOR snöhög som de åkte lite stjärlapp i. Man kommer inte fram med vagnarna till pulkabacken nu tyvärr,.
Träffade på några andra som fått tvillingar för några veckor sen. Och de har en pojk innan som heter Norl och är 5 år. Elin o han har lekt med varandra nån gång innan. Jonas o hans pappa Johan känner varandra sen tidigare och han har ju växt upp här ute precis som jag. Men han är rätt många år äldre än mig så jag känner inte honom sen tidigare, bara vetat vem han är.Elin o Noel började leka direkt när det sågs. Hoppade bland snöhögarna. De är ju inte små nu direkt heller. Så vi bestämde att vi skulle höras av, för både hon o Noel hade pratat om att de ville leka med varandra. Han är ju oxå hemma mycke nu när han fått syskon. Och de behöver ju verkligen leka av sig de dagarna de inte är på dagis.



Elin o Moa.


Söta Linn.

Sen va det in och fixa middag o sen fixa i ordning mig. För jag skulle på Me and i party i kväll hos Alexandra.
Det va 3 bebisar med i Emmas ålder. Men Emma fick stanna hemma i kväll faktist. Och det hade gått jättebra.
Inga SOS blinknngar från tv rummet denna gången då :O). För sist när jag va inne hos Alexandra så råkade jag kolla in till oss. Då ser jag Jonas med en ficklampa i fönstret o blinkar åt oss typ SOS blinkningar. Då va Emma ledsen. Jag kunde inte låta bli att skratta faktist. Så det va bara för mig att knalla in till mig igen o ta över...

Å va mycke fina kläder de hade. Men jag köpte faktist inget. För förra veckan fick jag hem det jag beställ från H&M. Och det va rätt mycke. Och sen nästa helg ska jag åka till ULLARED :o). Jättekul ska det bli. Jag ska åka med Vicktoria, Alexias mamma. Så jag tyckte det va onödigt att köpa massa kläder där då. Men visst det är allltid kul med lite anorlunda kläder. Men som sagt ullared nästa vecka.

Nehe nu ska jag gå och slappa lite i soffan. Har ju varit en fullspäckad dag mins sagt.

I morgon ska vi hem till mamma en sväng. Det va ett tag sen nu.

Ha en mysig kväll.

kramis


Kommentarer
Postat av: Bodil

Grattis till mosterskapet! :D

2010-02-28 @ 20:23:23
URL: http://enmynta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0