Hos doktorn med Emma

 I går efter dagis så åkte vi o handlade lite till kvällen. Tänkte göra lite mys av vår 9 års dag. Elin ville så gärna vara med o hjälpa till oxå. Så hon fick vara med o välja vad vi skulle ha på tårtan. (tårtan gjorde jag för Elin tycker det är så kul). Så hon valde att det skulle vara mandrainer, neverstopp på. Och köpte en burk jordgubbskullor som jag strödde över. Blev jättefin :o)



  stolta Elin

Gjorde även en förrätt med räker o grejer. Givetvis glömde jag att köpa räker så jag va tvungen att åka tillbaka till Tenhult o handla i gen :o/. Sen gjode vi lite biffar med tomatkross o grädde med potatis till. Jätttegott är det. Emma satt i babysittern medans jag o Elin fixade i köket. och lika lycklig va hon för det :o)



Men när jag skulle byta blöja på Emma så kom det blod i bajset :o/. Inte jättemycke men lite. Ringde till BVC men där va det stängt. Ringde till barnakuten men där va det fullt upp att göra så de svarade inte....Man fick ringa 112 i fall det va akut. Men sen bajsade hon i gen o då va det rätt mycke blod. Å va rädd jag blev. Inget svar nånstans. Man vill ju ändå prata med nån som kan lite, men icke. Satt i telefonkö i flera timmar i går utan att komma fram :o(. Man blir ju så orolig o rädd oxå så får man ingen hjälp....
Men sen kom jag på att min kompis Rickards sambo jobbar på barnakuten. Så jag ringde dem, men hon jobbade till 10 så hon skulle ringa till mig när hon kom hem.
Men jag o Jonas gick in på datorn o googlade detta. Å där stod det att det kunde blivit nån spricka el nått så då blev man rätt lugn igen (tack för det finns internet).
Hm blev inte så där lyckad 9 års firande :o/. Vi va ju nästan på väg att åka in till akuten utan att pratat med dem. Men va ska man göra då om man blir rädd o orolig och inte får tag på nån???

Jonas kom i alla fall hem med en bukett fina blommor :o). Jag hade ju fixat lite mys i stället :oD. Så vi åt vår förrät, men kunde inte njuta direkt när jag inte visste hur Emma mådde. Maten va god, men Elin tyckte nog tårtan va godast :o)

Sen ringade Benita, Rickard sambo. Hon visste inte riktigt men tyckte vi skulle ringa BVC i morgon.

I dag ringer det kl 8.00 här. Elin va hemma från dagis i dag pga snö ovädret. Då ringer det från BVC o säger att tiden på BVC är inställd i dag. Hm vilken tid?? Hade totalt glömt bort att vi skulle dit i dag. Men det va ju bra att de ringde för jag skulle ju ändå ringa dem. Hon tyckte jag skulle ringa Huskvarna barnavårdcetral. Så det gjorde jag. Fick tid hos en läkare kl 14.00 :oD. Lättrnad att de vill titta på henne i alla fall. Snälla Susse kom hem till mig efter jobbet o följde med. Hm det va ju rätt mycke snö ute om man säger så. Men de hann precis skotta lite innan vi åkte i väg. Skönt.

Men som det stod på nätet så va det 2 sprickor i rumpan på henne. Å vilken lättnad. Inget farligt allså :o).
Så om det fortsätter så ska jag ge lite lactolos el va det heter för att hjälpa till med magen lite.

Sen åkte vi till Maxi för jag skulle köpa hårfärg för jag är numera typ orange i håret (inte snyggt alls). Så jag har haft mössa på mig hela dagen i dag. Läkaren tyckte nog att jag va lite konstig som inte tog av mig mössan , haha.
Sen tyckte han att Emma hade en rolig frisyr i dag, jag bara skrattade o sa det har hon gämt, håret står rätt upp på henne. Så sött så :o).
Så i kväll blir det att färga håret...
Sen åkte vi till Macdonalds. Åt lite mat o glass. Emma fick smaka jätte lite glass, å va gott hon tyckte det va. Hon bara gapade o tog min hand o ville bara ha mer o mer. Har aldrig sett henne göra så innan. Så gulligt va det. Hon gör ju inte så direkt när hon får mat el gröt....

I dag har Tenhults rör varit här me. Har ju typ bara väntat på dem i ett halv år el nått. Kommer typ när vintern snart är slut (hoppas vi på i alla fall).
Så morgon kommer de nog att vara här hela dagen.....

Efter dagis i morgon blir det hem till Alexia, Antonia o Vicktoria. Hoppas de andra kommer me. De blev ju oxå insnöade i dag..

Vill bara säga att Emma är bara sååååå GO nu. Hon bara skrattar o ler hela tiden. Hon bara älskar Elin. Så fort Elin kommer så bara skrattar hon. Tänk när hon börjar krypa då får nog inte Elin vara i fred så mycket :o). Klart hon skrattar o ler åt mig oxå men det är nått specielt med Elin. Men hon älskar ju att se andra barn oxå. Men jag vill nästan att tiden ska stå stilla lite nu för hon växer så fort. Jag vill att hon ska vara bebis LÄNGE. Jag älskar små bebisar :o). Så mysiga o goa när de är så där hjälplösa :op. Elin är självklart oxå världens goaste unge. Börjar faktist lugna ner sig lite nu. Många tycker nog att hon är rätt jobbig för hon är så aktiv. Jobbigt att både se o höra sånt :o(. Min fina tjej. Hon fyller ju 4 år snart, inte klokt av tiden går fort.

Sötis

glader som vanligt :o)

Nu ska jag gå o färga håret :o).

I dag fyller Engla 1 år, Grattis grattis :o)

Pratade me stora syster Madde i förrgår, hennes bebis ligger me rumpan ner, hm hoppas den vänder sig snart.
Men det vet man ju aldrig när den är släkt med oss :op.
På fredag ska jag, Susse, Elin o Emma hämta upp Filippa efter skolan. Äta lite på macdonalds (igen). Sen får kusinerna leka lite. Filippa ska sova hos mormor sen.
Kan ju säga att Elin ser i fram i mot detta...(hon vill oxå sova hos mormor men denna gången gick det inte tyvärr)

Ha en mysig kväll.


Tack snälla goa Susse för att du följde med i dag.
Tack snälla mamma för att du ställde upp igår kväll (fast det inte behövdes sen).
Älskar er så mycke <3

Kommentarer
Postat av: Tessan

Skönt att det inte var något allvarligt. Kram på er!!

2010-02-03 @ 22:25:56
URL: http://tessanaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0