Det är synd om oss :o(

I lördags kväll så blev Elin sjuk i magifluensa. Så det va bara att torka spyor o ta hand om henne så mycke det gick. Hon sov brevid mig hela natten, o jag fick vara beredd med hinken. Gick faktist rätt bra. men jag va nästan vaken med henne hela natten för hon spydde OFTA. Och sen blev hon ju ledsen me.
På söndagen va hon rätt hängig, lite feber o så där.
Men i går så va hon pigg igen men åt nästan inget, bara drack massa sockerdricka :o), det va ju gott tyckte hon.

Men i går kväll kände jag att det va nått på G. Jag va inte alls pigg, frös o mådde illa :o(.
Så i går kväll började jag spy för fullt. Jag HATAR verkligen att göra det. Man tycker så synd om sig själv just då :op. Men sen på natten började Emma oxå spy. Stackas lilla tjejen. Spydde ner hela sängen o sig själv. Sen fick hon ligga hos mig resten av natten så man hade koll på henne när hon behövde spy. Så jag sprang o spydde o sen tog hand om emma med. Inte mycke sovande denna natten direkt :o/. I dag är Jonas hemma oxå för att "hjälpa" till lite. Pallar inte att ta hand om en sjuk bebis o vara sjuk själv och ta hand om Elin oxå.
Men en viss person (nämner inga namn) tyckte jag kunde ta hand om Emma själv så Jonas kunde gå ut o leka med Elin. Snällt va? Jag har itne sovit på hela natten o mår piss. Sen tyckte den personen att han kunde måla lite när han ändå va hemma. Hallå han är väl hemma för att hjälpa till med barnen o hjälpa mig lite när jag är sjuk....jaja men det är ju olika hur man ser det...
man blir så ledsen när nån säger så, särsklit när man mår så dåligt.

Det är inte lätt att veta hur manska göra när en 5 månardes bebis har spysjuka, Men jag har matat med rätt söt saft för att hon behöver kalorierna. Tyckte hon va jättegott för hon har aldrig ätit söta saker innan. Nu har hon fått i sig lite gröt o gett henne lite ersättning på sked. Det märks att hon är hungrig, men hon måste ju ta det lugnt med mat för att inte spy igen...

Nu ska jag vila lite, Emma sover nu.

Hoppas ni får en bra dag...

Tack Madde för att du finns för mig, kändes så skönt i går att vi pratade lite.....Lycka till idag, det går säkert jättebra :o). Länktar efter din bebis nu ju..

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja, det är verkligen synd om oss! Krya på er och självklart tycker jag du ska få hjälp när du själv är sjuk, inte mer än rätt!

Vi måste ta en fika snart. Kram!

2010-02-16 @ 15:15:17
URL: http://tessanaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0