Lördag

Oj nu va det ett tag sen jag skrev här. Men vi har mest varit hemma så jag har inte haft så mycke att skriva om känns det som.
Det har gått maginfluensa på Elins dagis så jag har haft henne hemma där i från. Vill ju absolut inte få hem det. Men förra måndagen tror jag det va så spydde Elin 1 gång så jag trodde hon fått det, men sen va hon bra. Så jag vet inte va det va.

I söndags va jag och Cissi i Ullared. Oj oj va jag hittade mycke. Jag hade fått pengar av Jonas mamma o pappa med och köpa julklappar till barnen. Så hela min vagn va full av leksaker. Va knappt inne på klädersavdelningen till barnen. Kollade bara lite snabbt, men jag va inte ute efterkläder till dem heller. Men ett par jeans till Emma och en tröja till henne köpte jag. Inget mer i klädväg. Men sen tyckte jag inte de hade så mycke fint denna gången heller. Men vi va färdiga redan halv 11 och vi va där lite efter 8. Så det va ju skönt. Va ute och åt lite och sen gick vi in en sväng til för att kolla lite bara. Men jag va helt klart nöjd med mitt köp. Så nu är jag nästan klar med alla julklappar. Ska köpa något till mamma o pappa och sen har jag till Jonas kvar oxå.

I torsdags va jag mamma, Emma och Elin på ekohallen en sväng. Jag köpte massa garn till mitt nya projekt. Mamma har köpt 2 häften med olika mönster på tåtor, bakelser, kex och massa annat. Å det ska bli så kul att göra. Så ska jag köpa ett kakfart till det och ställa sen på Emmas rum :o). Hoppas bara de blir bra. Men jag ska först göra klart min giraff. Sen efter ekohallen mötte vi upp Susse på IKEA. Så vi gick där en sväng och sen åt vi där.

Efter det åkte vi hem till Elins kompis Olle. Så de fick leka lite. Vicktoria, Alexia och Antonia skulle me kommit dit, men Alexia hade fått magsjuka :o/. 

Vi va hos Angelica på lite pysselkväll i onsdags . Det är så mysigt att träffas och tjata och fika och pyssla vad man nu pysslar med. Tiden bara rinner i väg när man sitter där.
Och i går va vi alla nere hos Madde på lite fika och barnen fick leka lite. Och Elin körde jag i pulka och Emma satt i vagnen. Kan ju meddela att det va jobbigt att dra dem i denna snön och Elin skulle ju abolut sitt i upp för backen från pappa. Va helt slut när jag kom hem sen. Men jag fick mig ju ett träningpass i alla fall ;o).
Sen bar det i väg till stan för att köpa golv. Nu är det bara golvet som ska läggas, sen är det klart :oD. Sen kommer möblerna samma vecka som julen är. Så då måste jag hinna köpa någon lampa dit och matta. Det blir nog en svart matta.  Men jag hinner nog inte få upp gardiner och sånt till jul. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha för något där. Så det får vi vänta med.
Har kollat på denna lampan. Får se i fall det blir den. Det är dimmer på oxå och det tycker jag om.


Den finns i vitt me. Men jag tror vi ska ha svart.

I kväll ska vi på julbord på Jonas jobb. Kul kul. Mamma och Olof ska ha barnen här hemma.

I dag vaknade Emma tidigt. Det va fortfarande mörkt ute. Och när jag tittade ut så snöada det så fint ute. Å jag tycker det är sååå fint ute nu.

Nehe nu ska jag fixa lite frukost här.

hoppas ni får en mysig helg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0