Hur ska jag hinna???

Ja då är Elin hemma igen från dagis. Hm ovanligt el? Nej. Det gick magsjuka där i veckan igen :o(.
Jag börjar känna lite smått panik att jag måste hinna färdigt med allt innan jul nu. I och med att Elin är hemma hinner jag inte med så mycke som jag skulle vilja. Jag kan inte slå in paket när hon är hemma. Kan el vill inte åka till a6 med Elin. För om man köper tex något till Jonas så kan hon inte hålla tyst. Sen ska hon gå och tjata om massa hon vill ha hela tiden. Och vi är klara med julklappar till henne. Så jag hoppar över att ta med henne. Emma är rätt snäll att ta med en stund i alla fall :o). Bara man vet vad man ska ha så går det ju rätt fort. Men sen måste jag handla massa julmat å så med. Sen måste lampa och matta köpas.  Det är julafton om 9dagar och golvet ska börjas läggas i morgon för möblerna kommer på måndag el tisdag nästa v. Då måste det vara klart.
Sen måste det storstädas här in för julen. Inte heller lätt när man har 2 små barn hemma. De drar fram och jag plockar undan. Jaja bara det blir rent det är ju det viktigaste :o).

I måndags va vi på öppnaförskolan. Där va det julavslutning. Så vi alla hade klätt ut våra barn lite. Elin ville absolut inte. MEn alla andra va utklädda  i alla fall.


Jag får allså jaga henne  för att få detta kortet. Min härliga lilla bestämda lilla tjej.

Om börjar kunna så mycke nu. Helt otroligt. Hon har en bok med massa olika djur i. Hon kan nästan alla djurläten där i. Kon kan hon, hästan, grisen, hönan och lammet. Hon kan rördelserna (lite) till lilla snigel och imsevimse spindel. Man blir så stolt. När man säger, kan du dansa så gör hon det. Men sen är ju det ända svaret hon har på alla frågor NEJ. Hon säger nej till allt, fast hon vill ha något. Men sen visar hon rätt tydligt när hon verkligen inte vill ha något. Då skakar hon på huvudet och säger nej hela tiden.


Theo, Alex och Engla. Så fina så :o)


lilla tomtegumman :o)


spelar tjejerna lite.



Lilla söta Elvina som redan hunnit bli 2 månarder. Så lik Engla.


Elin som hjälper till att göra Rocky road. Fast det mesta åkte i munnen ;o).


Emma älskar att ligga på badrumsgolvet i dushen. Där är det varmt och skönt på golvet. Vi har ju golvvärme :o).
Så i bland när man inte hittar henne kan hon ligga där inne.


Tokfinan


Min stora fina tjej Elin <3. Hon vill knappt aldrig vara med på bild nu förtiden :o(.


En liten trött tjej som myser i soffan.

Jag va ju förövrigt på julbord på Jonas jobb i lördags. Det va hur kul som helst. Lärde känna lite nya tjejer som jag hade kanon kul med :o). Det va Jonas jobbarkompisars tjejer. Sen va det lite andra som tjatade lite med som man kände igen sen skolan . För det är ju så när man kommer på en sån fest och efter några timmar  så vågar ju folk komma fram och prata och säga massa som de aldrig skulle våga göra annars. För det va flera som va famme hos mig och sa att de kände igen mig. Tror nog att det va sen skolan. Och sen va det någon som jobbat på jobbet me. Men det va ju kul det oxå. Men Jonas sa faktist inget fast det va en hel del killar hos mig och tjatade ;o). Men det va ju såna han kände. Men det va ju massa folk där. Ca 500 personer. Live band och ståupp komiker. Så det va en lyckad kväll :oD.

I dag ringde de från Tenhultsmöbler. De ville komma med möblerna i morgon :oD. Men golvet är ju inte lagt än så de fick vänta till nästa v. Men i morgon ska han börja lägga det...(hoppas i alla fall).

Nehe nu ska jag och mina tjejer kolla på Prinsessan och grodan. Jonas jobbar över i dag så vi blir själva i kväll.

Ha en mysig kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0