Påsk

Å vilken härlig påsk vi fick. Helt underbart väder :o).
På långfredagen va det så härligt väder så vi va ute nästan hela dagen.
Jag hade målat båda min små till påsk-kärringar :o). Så söta så.

Min trollunge i ett träd.

Så här ser Emma ut när vi brygger kaffe. Helt förvånad :op. Så där sitter hon varje morgon när jag satt på kaffe. Knaprar på rån och kollar på kaffebryggan och alltid samma min när hon kollar på den :o). Måste va hemst intresant.



En dag lämnade jag rummet en liten stund, när jag kom tillbaka såg jag inte henne nånstan.
Fick då se henne under bordet. Hon rullar ju överallt. Sen kom hon inte där i från så jag fick dra ut henne :o). Tok fian.

Kämpar för fullt att komma ut.

På påskafton va det ju oxå helt underbart väder. Elin hade sovit hos farmor o farfar så vi fick lite tid över så att säga :o). Jag och Emma tog en lång promenad på förmiddan. Jag bara njöt av det härliga vädet. Jonas fick stanna inne o städa , hahaha :oD. Brukar vara tvärtom annars. Att han får vara ute med Elin o njuta av vädret. Men nu va ju Elin hos dem så jag kunde gå ut och gå o han städa, inte mer än rätt :o). Men jag gick självkart in och hjälpte till lite sen. Sen vid 5 tiden kom Sandra, Andreas, Thea o Hanna. Så vi täde på grillen nästan då. Och vädert va fortfarande helt underbart. Så vi gick ut alla. Barnen sprang runt o lekte, letade efter påskharen och vi satt o njöt i solen. Emma satt i vagnen o va nöjd :o). Snäll hon är.
Sen åt vi grillat. Å va gott det va. Vid 20.00 gick vi ner till påskelden. Vi va lite sena så vi missade tyvärr fackel tåget. Men Elin o Thea tyckte det va sååå kul . De sa att det va som en fest när de såg tåget. Vi gick med en liten bit i tåget. Hoppade in där pappa o resten av familjen gick.

Glada tjejer på väg ner till elden.

Nere vid elden. De delade ut godis till barnen. Mycke omtyckt av dem. Sen va det lite fyverkerier (?). Jättefint. Sen gick vi hem. Va lite kallt.

Elden

När vi kom hem smällde vi lite smällare. sen gick vi in och fikade lite. Vi satt sen på en film till barnen. De fick lite chips. Sen slocknade en efter en. Så vi fick lite lugn och ro vi oxå :o). Alltid lika trevligt när vi träffas ;o). Kan meddela att Jonas sov till halv 5 dagen efter. Mendans jag va hos mamma för att fira Madde lite. Vilken lyx att få sova så länge. Hm kan inte minnas när jag fick göra det sist. Men det va kul att träffa hela famljen igen. Blivit mycke nu. Men det är bara kul.

Denna v har varit ganska lugn faktist. Varit hos mamma en del efter jag hämtat Elin. I går va Susse barnvakt åt Engla så då åkte vi dit och va med lite. Elin tycker det är kul att leka lite med henne. Sen kanske hjälpa Susse, fast hon klarar det så bra själv.

I dag efter vi lämnat Elin, Olle o Alexia på dagis så åkte vi, Anna (Olles mamma) o Vicktoria (Alexias mamma) ut till fiket o ställde bilarna. Sen tog vi våra små och gick en runda. Så skönt va det. Sen gick vi in till fiket o fikade lite. satt där några timmar o tjatade lite. Trevligt :o). Blir nog fler gånger nu när vädret blivit bättre.

Anna o Arvid

Vickoria o Antonia.

Efter dagis fick Elin O Alexia leka lite på gården. Jag tog med vagnen så Emma fick lite bekvämt. För nästan varje dag vill de leka en stund innan vi åker hem och det är så jobbigt att hålla Emma i famnen hela tiden. Så i dag fick de leka över 1 timma, medans jag o Vicktora stod o tjatade lite :o). Sånt är vi tjejer bra på visst :op.

I morgon på förmiddan ska vi hem till Tina, Moa o Linn. Hoppas det blir fint väder så vi kan ut o gå eller bara vara ute.
Sen på kvällen ska jag jobba lite mellan 18,00-00,30. Lungt med ett halv pass. Hade kunnat ta hela natten men jag kännde inte för det :op.

På lördag ska Elin på  kalas. Vet inte mer vad som händer i helgen. vi får se. Men de pratar ju om att det ska bli härligt ute, så då blir det att NJUTA av det :oD. Jag ÄLSKAR ju våren o sommaren. Hösten med är jättehärlig men våren är nog bäst tror jag. Särskilt i år när vintern varit så kall o lång.

Nu ska jag nog fixa lite här hemma.

Hoppas ni får en skön helg..

kramis







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0