Varit hos barnmorskan, för sista gången hoppas jag ♥.

I går på eftermiddan gick vi ut en sväng. Elin ville ut och cykla och jag skulle gå. Men då gick vi in till Alexandra och frågade i fall hon och Jamie ville följa me och gå en sväng. Å det ville hon =). Elin ville då inte cykla mer för hon ville hålla deras hund Elvis i kopplet. Så det fick hon. Det blev bara en kort sväng genom byn och till lekparken en stund.
Sen va vi hos dem en stund och tjatade, Alexandra bjöd på en supergod kladdkaka. Sa det till Jonas. Du måste be om det receptet då sa han. För han är helt galen i kladdkaka =).

Vi gjorde chilisoppa till midda med vitlöksbröd till. Elin bara älskade den. Det va en ny soppa som jag inte gjort innan. Men det va sååå god och smidig att göra. Den va rätt stark, men jag har läst att om man äter stark mat så kan det sätta igång förlossningen. Men inget hände tyvärr =(.

I dag va jag hos barnmorskan kl 11.00. Allt såg bra ut. Men hon lyssnade på hjärtljuden 3 gånger för att bebisen hade så höga hjärtljud. Hon tänkte ett tag ringa till förlossningen och höra va det tyckte. Det låg  mellan 160-170 ett tag, de godkänner bara upp till 160. Men sen efter ett tag så lungade det ner sig. Men denna bebisen har haft höga hjärtljud hela tiden. Legat på 155 nästan varje gång. Men jag blev lite rädd ett tag att det va nått fel =/.
Men annars va allt bara bra. Järnvädet hade blivit bättre, men jag äter ju järntabletter me.

Sen efter jag varit där åkte jag till Ikea för att köpa lampor till våra sängbord. Hade tänkt köpa gråa men jag hittade inga fina, så det blev vita. Sen åkte jag till Hemtex och köpte lampan som jag ska ha i fönstret. Tänkte passa på nu innan bebisen är född för sen lär jag nog inte komma i väg.

Denna köpte jag till sägnborden.






Nu kommer nog Jonas hem snart. Eller om nån timme el nått. Han ska lägga golv i dag. Igår blev det inget för han kom hem så sent.

Ha en mysig kväll.

Kramis


Kommentarer
Postat av: Tessan

Håller tummarna att allt går bra. Hälsa Elin o Jonas och ta hand om er! Kram

2009-09-03 @ 22:30:46
URL: http://tessanaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0