Öppnaförskolan

I måndags va det dax för öppnaförskolan här ute. Det va verkligen längesen jag va på nått sånt. Måste varit över 2 årsen. Men det va kul. Det har inte funnits nån öppenförskola här ute sen Elin va liten, men nu har de startat en igen för nu finns det lite mammor som går hemma här. Elin o Moa hade så roligt, de hann inte äns fika för de skulle leka i stället. Så det ju bra =).. Men vi får väl se när jag kan gå igen på det, kanske på måndag igen i fall jag inte fått min bebis då. Men sen kan jag nog inte gå på ett litet tag i alla fall, känns inte rätt att gå me en liten bebis på såna ställen me massa bakterier och särskilt nu när svininfluensan härjar. Men i och för sig så kommer Elin gå på dagis så då kommer man ändå få hem en massa, hm det är svårt det här. Vet ju inte hur mycke en liten bebis tål. Madde va där me lilla Engla oxå. Sen va pappas nya frus dotter där me sina tvillingar. Sen va det ytterligare en mamma med en 2 åring. Så vi var ju några stycken i alla fall =).

Madde, Engla. maria, Thea o Algott

Sångstund






I går va det såååå härligt ute så jag satt ute mest och läste och njöt. Elin sprang ut och in och lekte. Hon ville bada men jag tyckte det va onödigt att fylla upp poolen för en dag, visste att det inte skulle vara så fint väder i dag.
Sen runt 2 tiden åkte vi till Tenhult för att handla. Susse och Tias skulle komma till oss på kvällen. Mattias skulle hjälpa Jonas att sätta upp fondväggen. Så de skulle äta här. Så jag handlade så jag kunde göra kalopps. Sen lämnade jag av Elin hos farmor och farfar så jag fick vara ensam hemma i hela 1 1/2 timme. Så länge har jag inte varit själv hemma på flera månarder tror jag. Så jag passade på att städa av hela huset och fixade maten. Vilken enegi kick jag fick i värmen =). Maten blev god i allafall =). Sen gick Jonas o Mattias och tapetserade medan jag, Susse och Elin bakade kladdkaka. Sen va vi ute och lekte lite me  Elin. Sen när väggen va klar så blev det fika. Det blev verkligen jättesnyggt. Så nu är det bara golvet som ska läggas och det ska han börja me i dag =D.

I dag vet jag inte va vi ska hitta på än. Funderar på att baka bullar. Är ju väder för det. I går hade Jonas mamma bakat 2 sortes kakor till mig, jättesnällt. Det är ju nu när det kommer komma massa folk när bebisen kommit. Bra att vara förberedd. Hm men vi får se va vi gör. Inte så kul väder i dag direkt =/.

Hoppas ni får en bra dag.

Kramis

Nu är det bara 3 dagar kvar till BF och jag känner inget.

Kommentarer
Postat av: Liw

Oj, bara tre dagar kvar till bf. Spännande!



Trevlig kväll!

2009-09-02 @ 21:29:16
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0